Se redeschide circulaţia rutieră pe podurile Cernavodă şi Borcea. Care e stadiul lucrărilor pe Autostrada Soarelui

Se redeschide circulaţia rutieră pe podurile Cernavodă şi Borcea. Care e stadiul lucrărilor pe Autostrada Soarelui

„Începand de săptămâna viitoare se redeschide circulaţia rutieră pe podurile Dunărene Cernavodă şi Borcea.La podul Cernavodă constructorul a efectuat astăzi ultimele lucrări la rosturile de dilataţie de pe calea 1 Bucureşti-Constanţa în vederea redeschiderii traficului pentru sezonul estival.

La podul Borcea au fost executate astăzi lucrări la rosturile de dilatare, la parapeţi şi sistemul de iluminat, în vederea redeschiderii traficului pentru sezonul estival pe calea 1 Bucureşti-Constanţa.”, au transmis duminică reprezentanţii CNAIR pe pagina de Facebook.

Lucrările de reabilitare a podului de la Cernavodă, situat pe Autostrada A2, au fost reluate pe 15 februarie.

Acestea au demarat pe etape de acum un an, însă au avut perioade când au fost suspendate pentru a nu perturba traficul spre şi dinspre litoral.

„Prima etapă din acest an a lucrărilor de reabilitare la Podul de la Cernavodă, situat pe Autostrada A2 (între km 155+415 - km 161+479), este programată în intervalul 15.02.2022 – 21.04.2022”, anunţa CNAIR.

Podul de la Cernavodă, în lungime de 1596 m este un pod combinat de cale ferată şi şosea, de tip constructiv, care împreună cu podul similar peste braţul Borcea, în lungime de 970 m, traversează fluviul Dunărea şi conectează oraşele Feteşti şi Cernavodă, între regiunile Muntenia şi Dobrogea.

În primăvara anului trecut, CNAIR a semnat contractul pentru reabilitarea podului peste braţul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680.

Valoarea contractului este de 67,753,035.18 Lei fără TVA. Durata contractului este de 24 luni perioadă de execuţie a lucrărilor, iar perioada de garanţie a lucrărilor de 5 ani.

Podul peste braţul Borcea este un pod combinat de cale ferată şi şosea, de tip constructiv (grinzi cu zăbrele şi viaducte de acces), care traversează braţul Borcea al fluviului Dunărea şi, împreună cu podul similar de la Cernavoda, conectează oraşul Bucureşti de Portul Constanţa, unind Dobrogea de Muntenia prin Autostrada A2.

La sfârşitul lunii aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţa că majoritatea reparaţiilor de pe Autostrada A2 erau fie încheiate, fie întrerupte înainte de minivacanţa de 1 Mai, dar menţiona că singurul punct nevralgic în drumul spre mare era la podul peste braţul Borcea, unde lucrările au continuat.

În ceea ce priveşte traseul spre mare, vă pot spune că majoritatea reparaţiilor de pe A2 au fost încheiate, fie întrerupte. A mai rămas un punct nevralgic, şi anume podul peste braţul Borcea, unde lucrările vor continua inclusiv în perioada 1-2 mai. Aş vrea să vă mai spun că trebuie să continuăm lucrările acolo în această perioadă pentru a putea da în folosinţă podul fără restricţii înainte de începerea efectivă a sezonului estival”, a afirmat ministrul Transporturilor, potrivit News.ro.

Oficialul a explicat atunci că acest pod a fost mult mai deteriorat decât se credea iniţial.

„Din păcate, acest pod a fost mult mai deteriorat decât a arătat expertiza iniţială. Această situaţie a făcut ca lucrările să fie mai mari şi de mai lungă durată. Problema acestui pod este, de fapt, execuţia de la momentul iniţial, din 1985. Probabil că atunci, pentru a grăbi deschiderea circulaţiei pe pod, constructorii de la acea vreme nu au aşternut hidroizolaţia între placa podului şi covorul asfaltic, astfel încât apa s-a infiltrat constant şi a distrus o mare parte din suprastructură, iar în momentul în care s-a decopertat, odată cu aceste lucrări, aceste lucruri au fost scoase în evidenţă. Atunci, pentru a nu repeta până la urmă greşeala făcută atunci, am decis să respectăm absolut toate procedurile tehnice, chiar dacă acestea înseamnă ceva mai mult timp.”, a mai transmis Sorin Grindeanu.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”