„Comitetul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a avizat proiectul de modernizare a peste 225 km de cale ferată, aferenţi magistralei feroviare dintre Craiova şi Caransebeş.
Linia este parte a Coridorului European Est-Mediteranean şi asigurând legătura sudică dintre graniţa România/Ungaria cu Arad – Timişoara – Reşiţa (prin nodul Caransebeş) – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Alexandria (prin nodul Roşiorii de Vede) – Bucureşti – Călăraşi şi Slobozia (prin nodul Ciulniţa) – Constanţa. În Craiova, secţiunea analizată asigură legătura spre Bulgaria prin linia Craiova – Calafat.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, proiectul vizează, în principal:
- Reconstrucţia liniei pentru a permite viteza maximă a trenurilor de călători să fie între 120 şi 160 km/h, iar a trenurilor de marfă să fie între 100 şi 120 km/h;
- Construcţia a patru tunele noi, între care noul Tunel Balota de 6,19 km şi Tunelul Poarta I de 1,28 km, vor permite reducerea declivităţii maxime a liniei, de la 26 mm/m la 18 mm/m. Astfel, trenurile de marfă vor putea traversa sectorul în tracţiune simplă;
- Dublarea a aproximativ 50 km de cale ferată, astfel încât după modernizare din traseul de 225,287 km, un total de 159,960 km vor fi dublaţi;
- Modernizarea sistemului de tracţiune electrică pe întregul traseu;
- Echiparea cu sistemul european de control al trenurilor ETCS nivelul 2;
- Circularea cu sarcina maximă pe osie de 22,5 tone.
Valoarea lucrărilor este estimată la peste 10 miliarde de lei.