Şapte oferte pentru elaborarea studiilor de fezabilitate a drumului expres Bucureşti-Târgovişte
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit şapte oferte pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru construcţia drumului expres Bucureşti - Târgovişte.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor a expirat vineri, 28 mai, iar cei şapte ofertanţi sunt Asocierea SC Irimat Cons SRL - SC Studio Corona SRL Civil Engineering, Asocierea SC Romair Consulting SRL - Institut IGH d.d. - SC Expert Proiect 2002 SRL, Asocierea SC Explan - Meinhardt Infrastructure AND Environment Limited, Asocierea SC Search Corporation SRL - SC Like Consulting SRL - Mega Muhendislik Musavirlik A.S. (Mega Engineering Consulting INC), SC TPF Inginerie SRL, Asocierea SC Viaponte Rom SRL - Metroul S.A. - SC Capital Vision SRL şi Yuksel Proje A.S.
Valoarea estimată a contractului este de 12,826 milioane de lei, fără TVA, iar perioada de elaborare pentru Studiul de Prefezabilitate este de 2 luni şi pentru Studiul de Fezabilitate 18 luni.
"În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire şi cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice", se precizează în comunicatul CNAIR.
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a scris vineri, pe Facebook, că există un interes mare din partea firmelor de profil din România şi străinătate pentru elaborarea studiilor de traseu şi soluţiilor tehnice (SPF+SF) ale noului drum Bucureşti-Târgovişte.
"Am spus din primele zile ale mandatului că soluţia pentru această legătură este un drum nou de mare viteză (120-130 km/h) cu 2 benzi pe sens şi separare pe mijloc, noduri şi intersecţii denivelate, în afara localităţilor. Nu dublarea drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localităţi. Decizia privind profilul final (autostradă sau drum expres) va fi luată în prima etapă a contractului. Va rezulta un studiu de fezabilitate cu grad mare de detaliu - un proiect tehnic preliminar ("preliminary design") al viitorului drum, cu investigaţii geotehnice şi modelare a terenului, astfel încât ulterior să poată fi licitat corect pe modelul design&build", a precizat Cătălin Drulă.
Potrivit ministrului de resort, legătura cu Bucureştiul va fi făcută, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostradă de centură A0 Nord.
"Şi această licitaţie beneficiază de reforma caietului de sarcini cu condiţii contractuale mult mai clare şi echilibrate. Astfel vom evita problemele de pe contractele din trecut", a subliniat ministrul citat.
Cătălin Drulă a amintit şi de lucrările realizate pentru ameliorarea siguranţei rutiere pe DN71. Astfel, au fost efectuate reparaţii pe 35.000 de metri pătraţi, reparaţii gropi pe 2.000 de metri pătraţi, au fost instalate panouri de orientare de dimensiuni mari şi indicatoare rutiere de orientare.
Alte lucrări care vor fi realizate vizează amenajarea tuturor intersecţiilor, trecerilor de pietoni şi punctelor negre de pe traseu cu semnalizare orizontală şi verticală, marcaj antiderapant, gard pietonal, marcaje rezonatoare, stâlpişori lamelari şi alte indicatoare rutiere.
Ministrul Transporturilor precizează că aceste lucrări se vor finaliza în luna iunie. AGERPRES