Șanse mari pentru Drumul expres Ciurel - Autostrada A1

Șanse mari pentru Drumul expres Ciurel - Autostrada A1

Unul dintre cele mai controversate proiecte de infrastructură din București, drumul expres de la Ciurel spre Autostrada București-Pitești este pe cale să devină realitate în câțiva ani.

Este promisiunea senatoarei Gabriela Firea, care candidează la Primăria Generală.

Proiectul a făcut pași importanți în mandatul anterior de primar general al Gabrielei Firea.

"Este inexplicabil de ce proiectul Ciurel - Centura București a stagnat timp de 4 ani! Prima etapă, Podul Ciurel, am finalizat-o în 4 ani.  În 2016 am preluat acest obiectiv important pentru fluidizarea traficului la 10%, iar din 2020, bucureștenii circulă pe Podul Ciurel", a declarat Gabriela Firea.

Actualul primar general, Nicușor Dan,  ma decis să nu continue lucrările la drumul expres spre Autostrada București-Pitești, un obiectiv de investiții pentru care Primăria Capitalei a demarat lucrările  în 2010.

După finalizarea primei etape, a doua etapă era legătura de la Nod Virtuții până la Bulevardul Uverturii.

"A fost dat ordinul de începere a proiectării și se lucra la elaborarea proiectului tehnic. Pentru drumul expres de la Ciurel la bulevardul Uverturii, actualul primar general a primit, "la cheie", tot: am refăcut traseul, pentru a afecta cât mai puține imobile, 20, în loc de 200, câte erau în proiectul inițial, am lăsat proiectul gata și echipele în șantier pregătite să înceapă lucrările", a scris Gabriela Firea pe Facebook, promițând totodată că "după data de 9 iunie, voi relua lucrările la proiectul Ciurel – Centura București. Bucureștenii merită o capitală europeană, iar eu și echipa mea avem în plan să le oferim ceea ce își doresc".

Conform documentelor prezentate la vremea respectivă, în 2010, artera, de 8,3 km, ar fi urmat să facă legătura între Splaiul Independenței și autostrada A1.

Licitația pentru executarea lucrării a fost câștigată de către consorțiul JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct -Tehnologica și Proiect București, termenul estimat pentru finalizare fiind de 35 luni, de la începerea lucrării, respectiv anul 2014.

Proiectul a fost împărțit de la început în trei tronsoane:

1) Nodul Virtuții cu un pod metalic suspendat de cabluri amplasat diagonal peste Dâmbovița, unul de beton armat peste Şoseaua Virtuții și rampele de acces aferente.

2) Tronsonul între Șoseaua Virtuții și Șoseaua de Centură cu un pod clasic peste aceasta.

3) Tronsonul de legatură cu autostrada A1.

Cu toate acestea, lucrările au fost oprite la câteva luni după ce au început, atât din cauza litigiilor cât și din motive financiare. În 2014 au fost reluate, însă s-a lucrat cu viteza melcului.

În 2016, Gabriela Firea, noul primar general al Bucureștiului, prelua proiectul la un procent de realizare de 10%, iar 4 ani mai târziu, în 2020, inaugura Podul Ciurel, finalizând, astfel, prima etapă.

Din 2020, lucrările la drumul expres de la Ciurel spre Autostrada București-Pitești au fost blocate.

Nicușor Dan a declarat în repetate rânduri că nu vrea să continue acest proiect, fără să ofere explicații clare și legale pentru această decizie.


populare
astăzi

1 „Curând începe un nou război uriaș”. Anunțul îngrijorător al comandantului român care a pătruns pe teritoriul Rusiei înaintea ucrainenilor

2 VIDEO Hopaaa, ce avem noi aici?

3 „Multe dintre ele sunt femei de afaceri, au business-uri și funcții importante” / Prostituatele românce dintr-o mare capitală europeană, filmate de un v…

4 „Mergeți la pensie și nu mai încercați să păcăliți electoratul!” / O fostă consilieră devoalează jocurile lui Băsescu

5 Ciudată poveste...