Pe lângă dovada de circulaţie, achizitorul intracomunitar (sau împuternicitul legal al acestuia) va trebui să prezinte şi „documentele de provenienţă”, adică factură (dacă maşina s-a achiziţionat de la un dealer autorizat) sau contract de vânzare-cumpărare (dacă tranzacţia s-a realizat cu o persoană fizică). Drept urmare, cine vrea să-şi cumpere o maşină rulată din spaţiul comunitar nu o mai poate achiziţiona de la intermediarii care îşi făceau de cap pe acest tronson de piaţă, ci trebuie să se deplaseze personal în ţara de provenienţă a autoturismului.
Reamintim că, la finalul anului trecut, procurorii şi poliţiştii au efectuat percheziţii la samsarii de maşini din Bucureşti şi din mai multe judeţe din ţară. La vremea respectivă existau indicii că 3.000 de autoturisme au fost aduse din Germania, Olanda şi Belgia fără ca statul român să încaseze taxele aferente pentru aceste tranzacţii. Prejudiciul estimat se ridica la şase milioane de euro.