„Toate cele 128 de grinzi de beton necesare nodului rutier dintre DN5 şi A0, inclusiv la breteaua de legătură cu DN5, au fost montate. Dintre cele 811 grinzi necesare tuturor pasajelor de pe întreg Lotul II al A0, au fost produse şi aduse în şantier 793, iar 523 dintre ele au fost deja montate.
Au fost montate grinzile pe primele 4 deschideri, din cele 7 ale pasajului principal al nodului rutier dintre DN6 şi A0, iar acum se lucrează la armarea şi cofrarea riglei peste culeea dinspre Măgurele, la turnarea ultimei elevaţii la culeea dinspre A1, precum şi la armarea, cofrarea şi turnarea elevaţiilor pilei din proximitatea DN6.”, a transmis secretarul de stat pe pagina sa de Facebook.
Conform acestuia, după ce s-au montat toate grinzile la pasajul peste calea ferată Bucureşti – Giurgiu, a început realizarea armăturii la placa de suprabetonare a acestuia.
De asemenea, la pasajul peste viitoarea cale ferată din zona localităţii 1 Decembrie, s-au montat toate grinzile, iar săptămâna viitoare va începe realizarea armăturii plăcii de suprabetonare.
La podul peste râul Sabar au fost montate grinzile pe prima dintre cele două deschideri ale acestuia.
Au fost finalizate toate podeţele aferente corpului principal al autostrăzii, precum şi cele din zonele bretelelor de legătură.
„Dintr-un volum total de 5,14 milioane de tone de umpluturi, strat de formă din balast, fundaţie din balast, strat de agregate stabilizate cu liant, au fost achiziţionate şi, în mare parte, au fost puse deja în operă 3,2 milioane de tone. Au fost relocate toate reţelele de utilităţi din coridorul Lotului II al A0.”, a mai transmis Ionel Scrioşteanu.
Din toamna anului 2020 se lucrează pe toată lungimea Lotului II al A0Sud, pentru cei aproape 15 km de autostradă (Bragadiru, Măgurele, Dărăşti, 1 Decembrie, Vidra şi Cornetu).
„Am solicitat antreprenorului să suplimenteze activitatea de lucru pe zona pasajelor, ca să-şi poată respecta promisiunea de a da în trafic înainte de termen, adică în decembrie 2022, porţiunea de autostradă dintre DN5 şi DN6.”, a sublinitat oficialul din Transporturi.
Autostrada de Centură Bucureşti A0 va avea o lungime totală de 101 km şi este parte a unui uriaş proiect european de infrastructură rutieră numit Coridorul 4 pan-european, care traversează România de la Vest la Est, pe direcţia Nădlac - Arad - Timişoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti – Constanţa.