„A fost încărcată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice documentaţia privind licitaţia lucrărilor pentru toate cele trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Paşcani, urmând ca ofertele să fie depuse până la data de 15 septembrie a acestui an.”, a scris oficialul pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, autostrada va avea o lungime de 77,3 km, 112 poduri, pasaje, viaducte şi structuri casetate, 9 noduri rutiere, vor exista drumuri de întreţinere pe stânga şi pe dreapta, pe toată lungimea autostrăzii cu o lăţime de 3,5 m, vor fi parcări de scurtă durată, spaţii pentru încărcarea autoturismelor electrice şi perdele forestiere cu rol anti-înzăpezire pe aproximativ 140 ha.
Traseul autostrăzii va fi prin judeţele Bacău, Neamţ şi Iaşi şi va traversa următoarele unităţi administrativ teritoriale:
- Săuceşti, Iteşti, Bereşti-Bistriţa, Filipeşti (Bacău)
- Moldoveni, Secuieni, Horia, Trifeşti, Dulceşti, Cordun, Săbăoani, Gherăeşti (Neamţ)
- Mirceşti, Hălăuceşti, Mogoşeşti - Siret, Stolniceni - Prăjescu, Paşcani (Iaşi)
Loturile aferente Autostrăzii Bacău-Paşcani sunt:
Lot 1 Bacău – Trifeşti - Lungime: 30,3 km
Lot 2 Trifeşti – Gheraeşti - Lungime: 18,9 km
Lot 3 Mirceşti – Paşcani - Lungime: 28,09 km
Durata de execuţie a lucrărilor pentru toate cele trei loturi ale Autostrăzii Bacău-Paşcani este de 30 luni.
„Valoarea totală a investiţiei este estimată la 5,85 miliarde de lei, fără TVA. Finanţarea pentru execuţia lucrărilor aferente Autostrăzii Bacău-Paşcani va fi asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.”, precizează secretarul de stat.
Potrivit Honews.ro, sectorul de autostradă cuprins între Bacău şi Paşcani ar urma să aibă o lungime de 77,39 de km şi va traversa judeţele Bacău, Neamţ şi Iaşi. În apropiere de Paşcani, autostrada A7 se va intersecta cu viitoarea autostradă „Unirii” A8, intersecţie care va fi amenajată sub forma unui nod turbion.
Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploieşti (Dumbrava/A3) şi până la Siret, la graniţa cu Ucraina. De la Ploieşti până la Paşcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanţare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiţia esenţială: proiectele să fie finalizate până în 2026.