Rușii aproape au terminat noua rută feroviară prin teritoriile ocupate de la Marea Azov
Armata ucraineană se așteaptă ca Rusia să finalizeze până la sfârșitul anului construcția noii linii ferate ce leagă Crimeea de teritoriile ucrainene ocupate de la Marea Azov, o rută cheie pentru logistica rusă și o întărire substanțială a prezenței militare în regiunile ucrainene ocupate parțial, relatează El Pais.
Rusia s-a bazat pe transportul cu feriboturi după atacurile asupra podului Kerci FOTO PROFIMEDIA
O nouă cale ferată ce leagă orașul Rostov-on-Don de Crimeea via regiunile ucrainene anexate de-a lungul Mării Azov e aproape gata, anunța la 31 martie șeful serviciilor de informații militare Kirilo Budanov, după afirmații în acest sens, anterior neconfirmate ale președintelui rus Vladimir Putin.
Această rută, cu o lungime de aproape 500 de kilometri, ar fi a doua conexiune pe cale ferată cu Crimeea și ar putea deveni funcțională curând, au anunțat zilele trecute autoritățile militare de la Kiev. Denis Cistikov, reprezentantul adjunct al Ucrainei pentru Peninsula ocupată Crimeea, a dezvăluit că rușii o numesc „Tavrida-2”.
În urma atacurilor efectuate cu ajutorul dronelor navale de fabricație proprie și a rachetelor cu rază lungă de acțiune furnizate de țările din NATO, capacitatea logistică a Rusiei pe podul de peste Strâmtoarea Kerci a fost diminuată la mai puțin de 15%, explica purtătorul de cuvânt al Marinei ucrainene Dmitro Pletenciuk la 17 iunie, într-o conferință.
„Sunt convins că rușii vor reuși să finalizeze calea ferată până la sfârșitul anului, cel puțin pe cea de la Rostov-pe-Don la Istmul Djankoi”, a spus el, cu referire la o zonă făcând legătura între Crimeea și teritoriile ocupate din provincia sudică Herson.
Portalul ucrainean de analiză „Deep State” a relatat pe 18 iunie că primii circa 65 kilometri, între orașul rus de frontieră Taganrog și orașul ucrainean Mariupol, pe coasta provinciei Donețk, vor fi finalizați „în viitorul apropiat”.
Lucrările la secțiunea rețelei ferate între orașul Donețk (est) și Mariupol (sud), sunt avansate ajungând la mijlocul traseului, până în municipalitatea Volnovaha, a adăugat publicația. La rândul său, Centrul pentru Jurnalism de Investigație a afirmat că în iunie s-a testat conexiunea feroviare între aceasta din urmă și Mariupol.
Totodată, Tavrida-2 va conecta Rostov pe Don cu orașele Melitopol și Berdiansk. Potrivit autorităților instalate de ruși în regiunile Donețk, Zaporojie și Herson, proiectul este menit să consolideze integrarea cetățenilor din aceste teritorii. Ucrainenii nu se îndoiesc însă că principalul scop al rețelei, construită de altfel în timp record, este aprovizionarea forțelor armate. În prezent, există o singură linie, cu stații în care trenurile pot aștepta pe șine paralele.
„Rusia construiește o cale ferată de mai bine an pentru a face legătura cu teritoriile noastre sudice ocupate temporar. Acest proces este aproape finalizat și ar putea reprezenta o problemă serioasă pentru noi”, spunea Budanov acum câteva luni, adăugând că totuși problema va fi mai ușor de gestionat decât lovirea podului Crimeei.
Rușii se pricep să construiască căi ferate și să le repare, dar să nu uităm „că această rută logistică este mult mai aproape de linia frontului și, prin urmare, este în raza de distrugere a mai multor arme ucrainene”, a subliniat purtătorul de cuvânt al Marinei ucrainene Dmitro Pletenciuk.
Există atât avantaje, cât și dezavantaje pentru Ucraina. De pildă, faptul că nu are un sens opus o face vulnerabilă. Defense Express a estimat că Ucraina poate lovi convoaiele staționate pe șinele de parcare. Pe de altă parte, în absența eventual a unui grup de sabotaj, sunt necesare lovituri de mare precizie. Asta în condițiile în care Rusia și-a consolidat recent rețeaua de apărare antiaeriană pe frontul sudic.
Sursa: adevarul.ro