În acelaşi timp, numărul tranzacţiilor de tipul peer2peer către utilizatorii din România au progresat cu 49% comparativ cu perioada anterioară, iar numărul clienţilor care folosesc super-aplicaţia financiară pentru a transfera fonduri personale în România a fost de asemenea pe un trend ascendent (+54%).
Deşi numărul utilizatorilor români de Revolut care muncesc sau trăiesc în afara graniţelor ţării a crescut, la fel ca volumul total al fondurilor trimise către familiile lor din ţară, incertitudinea economică şi creşterea costului vieţii au făcut ca suma medie transferată să fie mai mică în primul semestru al anului faţă de primele şase luni din 2021. Tot pe un trend descendent a fost şi valoarea medie transferată/ tranzacţie. Astfel un utilizator Revolut a trimis în România mai puţin cu 11%, de la 1.908 euro sumă medie transferată în sem. I 2021 la 1.702 euro/ utilizator, în sem. I 2022, iar suma medie tranzacţionată la un transfer s-a redus cu 7% (de la 182 euro la 169 euro/ tranzacţie).
Dacă la nivel macro, economia românească a beneficiat şi în primul semestru al anului de sume în creştere transferate prin Revolut, de utilizatori aflaţi în alte ţări, la nivel micro, s-a constatat o reducere a valorii transferurilor internaţionale de bani. Categoriile care sunt cel mai mult afectate de această tendinţă, pe fondul creşterii costului vieţii în toată Europa, dar şi în SUA, sunt segmentele de vârstă mai tinere (18-24 de ani şi 25-34 de ani).
Portretul unui client Revolut care trimite bani în România poate fi descris astfel: are 25-34 de ani (40% din valoarea totală a fondurilor trimise în România provine de la această grupă de vârstă), locuieşte şi lucrează în Regatul Unit (62 % din suma totală transferată), trimite familiei sau apropiaţilor, în medie, 169 euro/ tranzacţie.
După cum era de aşteptat, cel mai mare aflux de bani prin Revolut a provenit de la utilizatorii rezidenţi în Regatul Unit - 62% din volumul total. Regatul Unit nu este doar cea mai mare piaţă a Revolut, fiind ţara de origine a super-aplicaţiei financiare, ci este şi ţară gazdă pentru una dintre cele mai numeroase comunităţi de români din diaspora. Pe locul al doilea se află Germania (8% din totalul sumelor transferate), urmată de SUA (5,1%), Olanda (4,7%) şi Irlanda (4,7%). În top 10 se regăsesc ţări precum Franţa, Italia, Spania şi Elveţia, unde trăiesc şi muncesc, de asemenea, mulţi români.
În ceea ce priveşte segmentarea pe categorii de vârste, clienţii din generaţia 25-34 de ani au fost pe primul loc cu 38% din suma totală trimisă, urmaţi de segmentul 35-44 de ani (31%), 45-54 de ani (14%) şi 18-24 (13%). GenZers, cunoscuţi şi ca nativi digitali versatili, au fost lideri detaşaţi în ceea ce priveşte creşterea numărului de utilizatori şi al tranzacţiilor, în perioada menţionată. Adopţia Revolut ca instrument pentru transferuri internaţionale de fonduri personale a crescut semnificativ în rândul utilizatorilor din categoria de vârstă 18-24 de ani, numărul utilizatorilor din acest segment dublându-se, în sem. I 2022 faţă de sem. I 2021. De asemenea, suma totală transferată în România a crescut, pentru această categorie de vârstă, cu 85%, marcând cea mai mare creştere, între toate categoriile de vârste.
“Într-o perioadă economică şi geopolitică incertă, în care încercăm cu toţii să ne adaptăm la ceea ce se întâmplă în jurul nostru, încrederea că resursele financiare sunt depozitate şi transferate în siguranţa este cea mai importantă şi, prin tot ceea ce facem, încercăm să comunicăm acest lucru permanent şi cât mai transparent clienţilor noştri.
Pentru Revolut, este prioritar să pună la dispoziţia clienţilor produse care sunt nu doar simple, uşor de înţeles şi utilizat, dar şi funcţionalităţi care se evidenţiază prin rapiditatea de procesare, accesibilitate şi relevanţă globală. Ne dorim să oferim cea mai bună experienţă de utilizare, ori de câte ori clienţii noştri au nevoie să schimbe bani, să transfere fonduri, să investească sau pur şi simplu să îşi gestioneze mai uşor bugetele. Suntem recunoscători pentru încrederea pe care cei peste 2 milioane de clienţi români o au în produsul nostru şi vom continua să diversificăm şi să ne dezvoltăm aplicaţia pentru a ne menţine ca prima opţiune în preferinţele lor”, a declarat Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank, sucursala România.
Potrivit datelor comunicate de Eurostat, în 2019 România a beneficiat de o infuzie de bani din străinătate, prin transferuri de fonduri personale, în valoare de 7,3 miliarde EUR (din care aproape 5,6 miliarde EUR din UE). În 2020, suma totală a acestor transferuri s-a redus la aproape 6,7 miliarde EUR, din care aproape 5 miliarde din UE (sursa: Eurostat).
De la lansarea sa, în 2015, Revolut a devenit un lider al serviciilor de schimb valutar şi al plăţilor internaţionale, optimizând constant oferta către persoanele care sunt pasionate de călătorii, antreprenori sau cetăţeni globali care doresc să trimită bani către cei rămaşi acasă sau în conturile business-urilor proprii.
În România, Revolut operează prin Revolut Bank, entitate înregistrată în Republica Lituania.