Românii, atraşi de reclamele amuzante în care apar comendianți. Obiceiurile de consum sunt influenţate de publicitate
Chiar dacă mulți susţin şi cred că reclamele de la televizor şi de pe internet nu le influenţează comportamentul şi obiceiurile de cumpărare, psihiatrii susţin că lucrurile stau cu totul altfel.
Cumpărături online SURSĂ FOTO pixaby
Astfel, conform specialiştilor, foarte mulţi români ajung să îşi schimbe comportamentul din cauza unor reclame difuzate pe diverse canale de comunicare. Persoanele împrumută replici din spoturi publicitare devenite celebre, iar, într-un final, acest lucru conduce şi la influenţarea obiceiurilor de cumpărare.
Sunt românii influenţaţi de reclame?
Conform specialiştilor, reclamele pot influenţa foarte multe categorii de persoane . De multe ori, educaţia este unul dintre factorii decisivi.
„Cu siguranţă, reclamele ne influenţează. Este vorba despre o întreagă industrie care mizează pe anumite mesaje şi se adresează unui public ţintă. Totodată, sunt şi acele reclame de ordin general, care reuşesc să acopere şi să sensibilizeze populaţia. Totul ţine de nivelul de educaţie şi chiar de nivelul de umor. Sub o formă sau alta, cu siguranţă ne pot influenţa şi obiceiul de consum, în funcţie de adresabilitate. Totul depinde şi de persoanele care văd acea reclamă, dar există curente care se formează. Există reclame care au intrat în istorie, devin subiecte de bancuri sau de vorbe de duh. Unele nici nu trebuie să apară pe televizor, apar pe internet, care este mai puţin restrictiv. Aici pot fi făcute aluzii la firma concurentă şi tot felul de glume", a precizat dr. Ovidiu Alexinschi, medic primar psihiatru.
Românii, sensibili la umor
În ultimii ani, atât la televizor, cât şi în mediul online au început să ruleze reclame în care protagonişti sunt comedianţii celebri din România. Conform psihiatrilor, se pare că românii sunt sensibili la această formă de publicitate, care reuşeşte să inducă o stare de bine.
„La noi au mult succes reclamele făcute de comedianţi celebri, care reuşesc să atragă atenţia, să ţină publicul, să nu schimbe canalul. Aceste reclame, amuzante, te scot din rutina reclamelor clasice, care sunt de multe ori anoste. Când vezi o reclamă cu o figură cunoscută, amuzantă, pe care o asociezi cu starea de bine, îţi schimbă tonusul emoţional“, a adăugat dr. Ovidiu Alexinschi.
Sursa: adevarul.ro