România va extinde rapid una dintre rutele cheie de tranzit pentru cereale din Ucraina

România va extinde rapid una dintre rutele cheie de tranzit pentru cereale din Ucraina

România intenționează să extindă rapid una dintre rutele cheie de tranzit pentru cereale din Ucraina vecină, deoarece escaladarea atacurilor Rusiei în Marea Neagră exacerbează riscurile pentru comerțul global cu alimente.

Luminița Odobescu, ministrul Afacerilor Externe Foto Inquam Photos

Luminița Odobescu, ministrul Afacerilor Externe Foto Inquam Photos

România are un rol substanţial în tranzitul cerealelor şi a produselor agricole din Ucraina, în condiţiile în care prin România au trecut deja 20 milioane tone de cereale, a declarat Luminiţa Odobescu.

"România a jucat deja un rol cheie în tranzitul cerealelor din Ucraina către ţările care au nevoie. Subliniem faptul că aproape 20 de milioane de tone au tranzitat deja şi dacă ne comparăm cu celelalte 33 de milioane de tone ale Acordului din Marea Neagră, facilitat de ONU şi Turcia, din care Rusia tocmai a ieşit, se vede foarte clar rolul esenţial pe care îl joacă România în acest proces de a ajuta în continuare Ucraina. Vom continua şi vor spori aceste eforturi să ajutăm Ucraina să-şi ducă grânele acolo unde este nevoie. Ceea ce face Rusia la Marea Neagră pune în pericol întreaga securitate alimentară globală", a afirmat Luminiţa Odobescu.

Pe fondul escaladării militare a Rusiei în Marea Neagră și al riscurilor la adresa comerțului mondial cu alimente, România intenționează să extindă rapid una dintre rutele cheie de tranzit pentru cereale din Ucraina - Dunărea. Bucureștiul intenționează să deschidă noi puncte de trecere a frontierei cu Ucraina, să crească numărul de personal la punctele de trecere existente și să recruteze piloți maritimi pensionari și militari pentru a accelera tranzitul navelor prin canalele Dunării.

"Vom îmbunătăţii infrastructura rutieră şi feroviară, infrastructura de transport fluvial. Au fost deschise noi puncte de frontieră. Suntem în discuţii cu Comisia Europeană în cazul acestor coridoare ale solidarităţii. Există o platformă de coordonare pentru a facilita tranzitul de produse alimentare din Ucraina, toate cele cinci state vecine, la care contribuie inclusiv Ucraina şi Moldova, tocmai pentru a găsi soluţii pe de o parte să blocăm orice blocaj de ordin logistic şi pe altă parte să creştem capacitatea de tranzit în această perioadă extrem de dificilă. Situația de securitate, desigur, nu este ușoară, dar suntem foarte hotărâți să ajutăm în continuare Ucraina”, a declarat ministrul român de externe Luminica Odobescu, potrivit Bloomberg.

Încă de luna viitoare, numărul piloților maritimi de pe Canalul Sulina din România (Canal Dunăre-Marea Neagră) va crește treptat până la 60 de la cei 40 actuali datorită revenirii pensionarilor și căpitanilor de flotă. Acest lucru va crește capacitatea canalului cu 50%, a potrivit lui Gabriel Covrig, oficialul responsabil cu transportul de pilotaj.

Retragerea Rusiei din acordul cu cereale și atacurile asupra infrastructurii portuare au stârnit îngrijorări cu privire la securitatea alimentară în Africa, unde aproximativ jumătate dintre țări importă mai mult de o treime din grâul lor din Ucraina și Rusia și o presiune crescută asupra „zonelor de solidaritate” existente create de Uniunea Europeana. Portul romanesc Constanța, cel mai mare port al UE la Marea Neagra, este în prezent cea mai bună opțiune pentru companiile ucrainene datorită proximității și nivelului de costuri.

Cu toate acestea, întrucât România este ea însăși un exportator major de cereale, riscul supraaglomerării atât în ​​porturi, cât și pe rutele terestre este în creștere. Cozi de camioane lungi de kilometri stau deja la punctele de trecere existente ale frontierei cu Ucraina, iar pe Dunăre sunt zeci de nave.

Atacurile rusești asupra porturilor fluviale ucrainene, inclusiv pe Dunăre, a făcut ca unele nave să nu mai meargă acolo. Cu toate acestea, România a mărit capacitatea portului Constanța, a modernizat și a restabilit legătura feroviară închisă cu Ucraina și lucrează la atragerea de piloți maritimi atât de necesari pentru a duce nave prin canal către porturile ucrainene de pe Dunăre.

O navă românească a fost avariată în urma atacului rusesc asupra portului ucrainean Reni din 24 iulie. Președintele României, Klaus Iohannis, a spus că atacurile Rusiei asupra infrastructurii de pe Dunăre creează riscuri grave pentru securitatea în Marea Neagră. Din cauza atacului rusesc asupra portului, prețul grâului pe piețele mondiale a crescut la cel mai ridicat nivel din ultimele cinci luni.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Observația lui Liviu Avram despre legătura dintre Ciucă și Georgescu în contextul noilor dezvăluiri