România trebuie să faciliteze cetăţenilor săi acces la noile tehnologii şi la profesiile de viitor (companie)
România trebuie să facă eforturi pentru a le facilita cetăţenilor săi accesul la noile tehnologii, precum automatizarea şi inteligenţa artificială, cu atât mai mult cu cât se află pe locul 26 din 27 în Raportul Indicelui DESI 2020, susţin specialiştii Microsoft România şi Fundaţiei EOS, care au pus bazele unui parteneriat, prin care îşi propun să contribuie, alături de instituţiile de învăţământ din ţară, la dezvoltarea digitalizării.
"Modelele şi metodele de învăţare evoluează constant în direcţia digitalizării, iar elevii şi studenţii din prezent au nevoie de o pregătire adecvată pentru profesiile din viitor - aceasta este o realitate ce a început să prindă contur la finalul ultimului deceniu şi care a fost accelerată de evenimentele din ultimul an. Pregătirea elevilor începe însă cu pregătirea profesorilor (din punct de vedere didactic şi tehnologic), iar digitalizarea "de urgenţă" de până acum a sistemului de învăţământ trebuie să continue cu un plan pe termen lung, aşezat pe calcule care să maximizeze efectul pentru generaţiile ce vor veni. Noi tehnologii, precum automatizarea şi inteligenţa artificială accelerează cererea de competenţe digitale, iar România trebuie să facă eforturi pentru a le facilita cetăţenilor săi accesul la acestea, cu atât mai mult cu cât se află pe locul 26 din 27 în Raportul Indicelui DESI 2020 (Indicele Economiei şi Societăţii Digitale, n.r.). Din acest punct de vedere sunt necesare programe de studiu flexibile, care să faciliteze educaţia şi reconversia profesională în direcţia economiei digitale, nu doar digitalizarea sistemelor şi subiectelor existente", se menţionează într-un comunicat de presă transmis, marţi, AGERPRES.
În acest sens, Microsoft România şi Fundaţia EOS derulează numeroase programe şi proiecte menite să îmbunătăţească şi să consolideze competenţele digitale, atât în rândul elevilor, cât şi al profesorilor români, precum şi actualizarea metodelor de predare, astfel încât România să dispună, în viitor, de o resursă umană aliniată cu tendinţele de pe piaţa muncii.
Datele companiei de tehnologie arată că, în total, în ultimul an, aproximativ 13.000 de persoane (dintre care 4.760 de cadre didactice şi aproximativ 6.000 de elevi şi studenţi) au luat parte la programele din acest parteneriat, cu scopul de a-şi dezvolta şi/sau îmbunătăţi competenţele digitale, iar peste 2.000 de indivizi (atât elevi/studenţi, cât şi profesori) au obţinut certificări Microsoft.
Pe lista programelor derulate se află: Microsoft Certified Educator (MCE) - recunoscut în mod oficial de Ministerul Educaţiei şi echivalat cu 15 credite profesionale; Şcoala Parteneră Microsoft - program care are ca scop formarea unui un ecosistem naţional de minim 100 de şcoli partenere, care utilizează Office 365 şi soluţiile dezvoltate de Microsoft pentru domeniul educaţiei; Cloud Employability Accelerator - în parteneriat cu 11 universităţi din România, cu scopul de a îndruma studenţii care urmează alte specializări decât cele din sfera IT spre cariere în acest domeniu; Academia Digitală EOS - platformă pentru învăţare, certificare şi angajare.
În ultimii şase ani, elevii români au participat anual la Campionatul Mondial Microsoft Office Specialist - un eveniment global, organizat de Microsoft, care aduce laolaltă tineri din peste 100 de ţări pentru a-şi demonstra abilităţile de lucru în Word, Excel şi PowerPoint.
La ediţia din 2019, elevii români au câştigat două medalii de aur (pentru Word şi Excel) şi una de bronz (pentru Power Point). Anul trecut, din cauza pandemiei, campionatul s-a desfăşurat pe Teams, urmând ca etapa finală să aibă loc în luna octombrie, în mediul online.
Microsoft precizează că, în ultimul an, a sprijinit peste 30 de milioane de persoane, din 249 de ţări, în a-şi perfecţiona abilităţile tehnologice, depăşind obiectivul iniţial al programului global de training, iniţiat în urmă cu aproximativ un an. AGERPRES