România, printre ţările UE cu cea mai mare creştere a vânzărilor cu amănuntul, în noiembrie
Volumul comerţului cu amănuntul în Uniunea Europeană a scăzut în noiembrie cu 5%, comparativ cu luna precedentă, în timp ce în zona euro declinul a fost de 6,1%, pe fondul impunerii de noi restricţii pentru oprirea răspândirii pandemiei de coronavirus (COVID-19), arată datele publicate joi de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în noiembrie, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în Olanda (2,6%), Croaţia (2,5%), Germania (1,9%), Malta (1,8%), Bulgaria (1,2%), Estonia şi Ungaria (ambele cu 1%) şi România (0,7%), iar cel mai semnificativ declin în Franţa (minus 18%), Belgia (minus 15,9%) şi Austria (minus 9,9%).
În octombrie, volumul comerţului cu amănuntul a crescut cu 1,4% în zona euro şi în UE.
În Uniunea Europeană, vânzările de combustibili auto au scăzut cu 7,7% în noiembrie, comparativ cu luna precedentă, cele de produse non-alimentare au scăzut cu 7,2%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,5%.
În noiembrie, comparativ cu perioada similară din 2019, volumul comerţului cu amănuntul a scăzut cu 2,9% în zona euro şi cu 2% în Uniunea Europeană. În UE, vânzările de combustibili auto au scăzut cu 15,3% în noiembrie, comparativ cu perioada similară din 2019, vânzările de produse non-alimentare au scăzut cu 3,3%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au crescut cu 2,4%.
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în noiembrie, comparativ cu perioada similară din 2019, s-a înregistrat în Germania (8,8%), Danemarca (8,7%) şi Olanda (6,6%), iar cel mai semnificativ declin în Franţa (minus 15,7%), Slovenia (minus 14,2%) şi Belgia (minus 11,7%).
România a raportat o creştere de 4% în noiembrie, comparativ cu perioada similară din 2019, după un avans de 4,8% în octombrie. AGERPRES