România nu trebuie să rămână la același nivel de salarii; companiile trebuie să investească în oameni (manager)
România nu trebuie să rămână la același nivel minim de salarii, iar investițiile într-o companie trebuie făcute în oameni, a declarat, joi, la Forumul Serviciilor de Poștă și Curierat, reprezentantul unei firme de curierat.
"România, în momentul de față, nu mai trebuie să rămână la același nivel de salarii, este clar. Investițiile făcute în oameni trebuie să existe. Angajatul îți va pleca din firmă din trei motive: primul este stresul — și este suficient să te uiți la ce trafic infernal este în București—, apoi că au șefi slab pregătiți și, în ultimul rând, din cauza salariului. Acestea sunt lucruri în care noi vrem să investim. Cea mai nou investiție a noastră este într-o școală dedicată meseriei de curier — Academia Fan", a afirmat Felix Pătrășcanu, managing partner la FAN Courier.
Potrivit acestuia, paradigma afacerilor clasice se va schimba, iar clienții nemulțumiți de anumite servicii aleg variante gen Uber.
'Paradigma business-urilor clasice se va schimba, fără îndoială. Ce va însemna pentru noi dacă va apărea un Uber în curierat? Lucrurile astea se întâmplă într-o industrie atunci când clientul nu mai este mulțumit de servicii. Clienții care s-au săturat de serviciile proaste din piața de taximetrie, aleg Uber. Asta se poate întâmpla și în piața de curierat, dacă nu se întâmplă deja. Cum putem contraataca acest lucru? Prin investiții suficiente', a spus Pătrășcanu.
La rândul său, Marian Șeitan, director general al Mediapost Hitmail, a afirmat că piața de curierat din România crește, în comparație cu celelalte piețe similare din Europa, motivul fiind că se deschid din ce în ce mai multe magazine online.
'Piața de curierat din România crește, în comparație cu celelalte piețe, unde lucrurile stagnează. Și asta datorită faptului că se deschid din ce în ce mai multe magazine online. Piața de neadresate devine din ce în ce mai complexă, unde se folosesc date geografice. Oamenii au hărți, echipamente, ținem pasul cu tehnologia. Oamenii care lucrează la noi au devenit cei mai importanți', a subliniat Șeitan.
Reprezentanții companiilor de curierat și servicii poștale prezente pe piața din România se întâlnesc joi, la București, cu oficiali ai autorităților de reglementare la un forum organizat cu sprijinul ANCOM, a Asociației Operatorilor de Curierat din România, Asociației Române a Magazinelor Online și al Asociației Române de Marketing Direct.
Discuțiile vizează teme, precum dezvoltarea pieței locale de curierat, soluții integrate pentru curieri, timpul de livrare și serviciile suplimentare oferite de curieri, provocările legate de lipsa de personal, defalcarea costurilor legate de plata cu numerar și de e-payment.
AGERPRES/(A — autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică, editor online: Ada Vîlceanu)