Riscurile pe care vi le asumați atunci când cumpărați anvelope chinezești ieftine pentru mașină
Experții au prezentat riscurile la care se expun șoferii care aleg să monteze anvelope chinezești ieftine. Potrivit acestora, cumpărarea unei anvelope de calitate oferă „manevrabilitate și o frânare semnificativ îmbunătățite, putând contribui la evitarea accidentelor rutiere”.
Anvelopele pe care le alegeți vă oferă siguranță FOTO: Shuterstock
What Car? a efectuat recent un test al celor mai recente anvelope de vară, care a arătat că alegerea unor produse mai ieftine ar putea însemna că mașina are nevoie de aproape 10 metri mai mult pentru a se opri de la 100 km/h.
Testele sale controlate au arătat că aceeași mașină-un VW Tiguan- echipată cu cea mai performantă anvelopă-Continental PremiumContact 7, fabricată în Franța și care costă 143 de lire sterline, inclusiv montajul- se poate opri de la 100 km/h în 34,5 metri.
În schimb, cea mai slabă anvelopă, o anvelopă GT Radial fabricată în China, care costă 121 de lire sterline, a avut nevoie de aproape 44 de metri înainte de a se opri complet.
Cauciucul Continental a obținut cel mai mare punctaj general, de 86%, după ce s-a clasat în fruntea clasamentului: atât pentru frânare, cât și pentru manevrabilitate în toate condițiile.
Acesta a avut cele mai bune performanțe la testele de frânare pe carosabil umed și uscat, oprind vehiculul de test de la 80 km/h pe carosabil umed în doar 33,5 metri.
GT Radial a fost, de asemenea, cel mai prost pe drumuri umede, având nevoie de 44 de metri pentru a se opri de la o viteză mai mică de 80 km/h, potrivit dailymail.
Anvelopa Hankook Ventus S1 evo3 SUV de 126 de lire sterline a fost al doilea cel mai bine cotat produs în general (85%), înaintea anvelopei Michelin Primacy 4+ de 165 de lire sterline (71%).
În ce a constat testarea
Testarea What Car? a constat în șase teste pe pistă desfășurate în condiții controlate: frânare și manevrabilitate pe carosabil umed și uscat, aquaplaning și măsurarea zgomotului, plus un test de rezistență la rulare pentru a determina impactul asupra eficienței consumului de combustibil și un rating pentru preț.
Punctajele au fost ponderate astfel încât testele cruciale de frânare și manevrabilitate să reprezinte 80 % din nota totală, iar rezistența la rulare și prețul, restul de 20 %.
Premiul nedorit i-a revenit celei mai ieftine anvelope, Landsail LS588 SUV de 113 lire sterline, care este o marcă chineză fabricată în Thailanda și care a obținut doar 47%.
Cea mai ieftină dintre cele opt anvelope testate, Triangle EffexSport TH202, fabricată în China, în valoare de 93 de lire sterline, s-a clasat pe locul trei, cu un scor general de 57%.
Această anvelopă a fost a doua cea mai slabă atât la frânarea pe carosabil umed (oprire în 41 de metri de la 80 km/h), cât și la frânarea pe carosabil uscat (oprire în 39 de metri de la 100 km/h).
Mașina de test folosită a fost un Volkswagen Tiguan - unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri de familie.
Sursa: adevarul.ro