Revoluția electrică a Indiei: produce un scuter nou la fiecare 90 de secunde
Hosur, un oraș înfloritor aflat la mică distanță de Bangalore, este animat de zumzetul mașinilor și de fervoarea muncitorilor, toți contribuind cu sârguință la tranziția ecologică a Indiei . Aceasta nu este o fabrică oarecare; este locul unde se produce câte un scuter nou la fiecare 90 de secunde.
Scuterele sunt foarte răspândite în India, în special în marile orașe. FOTO Shutterstock
În epicentrul acestei evoluții se află Ather Energy, o stea în ascensiune în domeniul vehiculelor electrice. Directorul său general, Tarun Mehta, în vârstă de 33 de ani, strălucește de mândrie când vorbește despre creșterea fenomenală a companiei, care a înregistrat o creștere a vânzărilor de la 200 de unități pe lună în urmă cu trei ani la peste 15.000 de unități pe lună în prezent, scriu jurnaliștii CNN .
Această schimbare seismică nu se limitează la Hosur. Plimbați-vă pe străzile pline de viață din New Delhi sau Bangalore și veți asista la o paradă de mopede electrice. Aceste vehicule, care altădată împânzeau străzile ca simple noutăți, au devenit acum un mijloc de transport principal pentru mulți. Ele nu numai că reduc amprenta de carbon, dar reprezintă și o potențială soluție la smogul cronic care sufocă centrele urbane din India.
Nu e de mirare că înmatriculările de vehicule electrice au crescut de peste zece ori în doar trei ani. Chiar și omniprezentele ricșe, care odată se bazau exclusiv pe energia manuală, încep să aibă baterii sub capotă.
Astfel de schimbări nu au trecut neobservate de către „stâlpii” pieței auto. Hero MotoCorp, liderul mondial în producția de vehicule pe două roți, se orientează agresiv către electrificare.
30% din vânzările de mașini vor fi vehicule electrice
Viziunea ambițioasă a Indiei este să se asigure că, până în 2030, vehiculele electrice reprezintă o treime din vânzările de mașini private și un procent uriaș de 80% din vânzările de vehicule cu două și trei roți. Dacă va reuși, India ar putea deveni un model pentru alte țări în curs de dezvoltare.
Cu toate acestea, există provocări. Infrastructura este un punct sensibil. Deși s-au investit sume masive în crearea de stații de încărcare pentru vehicule electrice în marile orașe, vasta întindere rurală a țării rămâne încă o provocare. Anmol Singh Jaggi, directorul general al BluSmart, o întreprindere de transport în comun de vehicule electrice, subliniază rolul crucial pe care îl joacă guvernul în extinderea infrastructurii de alimentare a acestor vehicule cu electricitate, afirmând că este mai important decât să ofere doar beneficii fiscale.
Preocuparea consumatorilor reprezintă o altă barieră. Mulți dintre ei nu sunt încă convinși de beneficiile economice pe termen lung ale vehiculelor electrice, cum ar fi economiile făcute la combustibil. În timp ce costurile inițiale ar putea fi mai mari, experții din industrie susțin că toate cheltuielile de operare a vehiculelor electrice pe două roți sunt considerabil mai mici, asigurând economii pe termen lung.
Cu toate acestea, după cum subliniază Brajesh Chhibber de la compania de consultanță financiară McKinsey, "revoluția electrică" este abia la început. Cu un număr impresionant de 250 de milioane de vehicule cu două și trei roți pe drumurile din India, potențialul de creștere este de netăgăduit. Mai ales că vehiculele pe două roți, ideale pentru deplasările scurte, se aliniază perfect cu peisajul urban al Indiei.
Tocmai pe acest potențial mizează firme precum Flipkart și Zomato, care s-au angajat să treacă în totalitate la vehicule electrice până la sfârșitul acestui deceniu.
Deși rămân obstacole, sentimentul general este optimist. După cum spune Jaggi, această trecere la vehiculele electrice reprezintă "o oportunitate unică în acest secol". India se grăbește să avanseze, iar lumea privește.
Sursa: adevarul.ro