Reuters: firma românească UiPath este lider în automatizarea proceselor unei companii
Firma românească de software UiPath a obţinut o finanţare de 153 de milioane dolari, o dovadă a ascensiunii rapide a companiei în poziţia de lider în automatizarea proceselor de business cât şi a poziţiei Europei Centrale şi de Est pe harta hub-urilor antreprenoriale globale, informează Reuters.
UiPath a informat marţi că finanţarea de 153 milioane de dolari, condusă de fondul de investiţii Accel şi sprijinită de Capital G, fondul de investiţii al Google, şi Kleinder Perkins Caufield&Byers, cărora li s-au alăturat Earlybird, Credo Ventures şi Seedcamp, evaluează compania la peste 1,1 miliarde dolari.
Înfiinţată în 2012, în România, UiPath a dezvoltat prima dată un web browser destinat consumatorilor dar, potrivit co-fondatorului Daniel Dines, a renunţat după ce şi-a dat seama că tehnologia sa poate fi folosită ca un ajutor robotic pentru multe sarcini repetitive.
"Ca inginer de software am fost şocat când mi-am dat seama cât de multe din aceste sarcini de bază nu sunt încă automatizate. Am realizat că aceasta este o piaţă uriaşă", a declarat, pentru Reuters, Daniel Dines, care este şi directorul companiei UiPath.
Până nu demult, piaţa start-up-urilor din Europa Centrală şi de Est era într-un stadiu incipient, nefiind în stare să se numere printre primele zece destinaţii de investiţii din Europa. Însă în ultimii doi ani dezvoltatorii de software deveniţi antreprenori au început să îşi pună la punct propriile lor produse în loc să lucreze pentru alte firme, susţine Lucian Lixandru, partener la Accel.
"Cu siguranţă, UiPath va pune regiunea Europei Centrale şi de est pe harta investitorilor", a declarat Lixandru.
Ultima investiţie va fi utilizată de UiPath pentru a extinde birourile companiei în Europa, SUA şi Asia. UiPath susţine că un număr de aproximativ 120.000 de dezvoltatori utilizează software-ul său pentru a automatiza procesele unei companii.
Anul trecut, UiPath, companie cu aproximativ 600 de angajaţi, şi-a mutat sediul la New York pentru a fi mai aproape de baza sa de clienţii corporate, care a crescut până la 700 de companii de la 100 în 2016. Potrivit lui Daniel Dines, cele mai puternice pieţe ale companiei sunt în SUA şi Japonia, adăugând că veniturile au crescut de opt ori anul trecut iar în prezent se situează undeva între 50 şi 100 milioane de dolari. AGERPRES/ (AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ada Vîlceanu)