Restaurantul care cere taxă pentru o farfurie goală: cât a plătit un bărbat pentru a împărți un fel de mâncare cu soția sa
Un restaurant de pe lacul Wörthersee din Austria a provocat agitație pe rețelele sociale. Aici, oaspeților li se cere să plătească în plus pentru o o farfurie goală, în plus.
Un restaurant din Austria percepe o taxa pentru o farfurie goală FOTO Arhivă
Este vorba despre politica de prețuri a unui restaurant de pe malul lacului Wörthersee , unde un client a fost nevoit să achite o taxă de opt dolari pentru o farfurie goală, potrivit Luremburger Wort.
Proprietarul își apără politica de a percepe o taxă suplimentară pentru o farfurie suplimentară goală, cunoscută și sub numele de farfuria hoțului. El însuși consideră că această abordare este transparentă și justificată.
Într-un raport al ORF, purtătorul de cuvânt al restaurantului din Carintia, Stefan Sternad, a comentat această situație. El susține că aceste costuri sunt menționate în mod clar în meniu și că oaspeții sunt informați cu privire la acestea.
Purtătorul de cuvânt consideră că este de la sine înțeles că proprietarul restaurantului va percepe costul suplimentar al unei farfurii suplimentare. Sternad explică faptul că, în prezent, în Carintia este o practică standard să se perceapă o taxă suplimentară pentru împărțirea unei pizza între două farfurii.
În cele din urmă, proprietarul trebuie să acopere costurile de personal și logistică. Cu toate acestea, el subliniază, de asemenea, că proprietarul, în calitate de furnizor de servicii, trebuie să ofere clienților calitate în schimb, astfel încât raportul preț-calitate să fie corect.
În general, Sternad susține în fața ORF că politica de prețuri controversată a restaurantului este transparentă și inteligibilă. El consideră că este responsabilitatea clienților să se informeze cu privire la condiții înainte de a comanda.
Sternad, care conduce un hotel și un restaurant în Wernberg, explică faptul că suprataxa pentru împărțirea unei pizza este indicată pe meniul său. „Dacă este comunicată, nimeni nu trebuie să fie supărat”, spune Sternad. Deși prețul poate fi discutat, Sternad îl consideră justificat. El a fost unul dintre primii care a implementat acest concept.
Potrivit restauratorului, nu este vorba doar despre farfuria suplimentară pe care chelnerul trebuie să o aducă și să o îndepărteze. Scaunul și farfuriile suplimentare generează, de asemenea, costuri care trebuie luate în considerare . „Nu te poți aștepta să nu coste nimic dacă ceri o farfurie în plus și poate un pahar cu apă. Nu așa merg lucrurile din punct de vedere financiar”, explică proprietarul hotelului pentru ORF.
Sursa: adevarul.ro