Regizor celebru, obsedat de actrițele din filmele sale. Alfred Hitchcock: „Blondele sunt cele mai bune victime“
Supranumit "maestrul groazei", Alfred Hitchcock a fost unul dintre regizorii speciali ai Hollywood-ului. Numele acestuia nu este însă legat doar de profesionalism, ci și de obsesia făcută pentru multe dintre femeile pe care le distribuia în producţiile sale.
Regizorul, alături de actrița Tippi Hendren, care spune că a hărțuit-o FOTO Guliver/Getty Images
Hitchcock rămâne în istoria cinematografie nu doar ca regizorul genial care a pus bazele filmului horror modern, thrillerului cu spioni şi producţiilor de acţiune, toate la pachet cu un umor negru sublim şi auto-promovare fără limite, ci și ca bărbatul care a făcut pasiuni bolnave pentru actrițele din producțiile sale.
Starul filmelor „Păsările“ şi „Marnie“ a făcut. La un mmoment dat, declaraţii care, pur şi simplu, au dat „foc“ Hollywoodului. Ea susţine că regizorul a agresat-o fizic şi sexual şi a oferit detalii amânunţite despre ceea ce s-a întâmplat.
Actriţa nu a ascuns niciodată felul în care Hitchcock a tratat-o pe durata filmărilor peliculelor „Păsările“ şi „Marnie“, însă a detaliat subiectul în autobiografia sa, „Tippi: A Memoir“, în anul 2020.
Comportament abuziv
Fostul star a vorbit despre comportamentul abuziv al unuia dintre cei mai mari regizori ai tuturor timpurilor şi nu a ratat ocazia de a se destăinui complet.
Povestea a început atunci când regizorul a distribuit-o în „Păsările“, peliculă pe care Hitchcock a regizat-o imediat după „Psycho“.
Ea susţine că Hitchcock s-a aruncat peste ea, la un moment dat, şi a încercat să o sărute când se aflau amândoi în limuzina lui. A doua zi, la filmare, actriţa a suferit un mic accident în timp ce juca secvenţa din cabina de telefon, din Păsările. Apoi, i s-a spus, tot la filmare, că va trebui să fie atacată de păsări adevărate, şi nu de cele confecţionate special pentru filmări, pentru un efect real. Şi şi-a petrecut, drept urmare, cinci zile fiind atacată de păsări reale, iar acest lucru i-a părut actriţei ca o răzbunare din partea regizorului.
O mască cu chipul ei pentru plăcerea lui
Comportamentul neadecvat al lui Hitchcock a continuat cu comandarea unei măşti cu chipul ei. Nu era nevoie de aşa ceva pentru film, era pentru plăcerea lui persoanlă. Mai mult, şi-a mutat biroul lângă vestiarul ei şi a comandat o uşă secretă între cele două încăperi, scrie clickpentrufemei.ro
“Hitchcock reuşea cumva să-şi exprime obsesia pentru mine“, a scris actriţa în autobiografia sa. „Într-o zi, m-a chemat la el în birou. M-a apucat şi şi-a pus mâinile pe corpul meu. Era totul foarte sexual, chiar pervers şi urât”, a povestit Tippi.
Într-o altă întâlnire, în timpul filmărilor pentru Marnie, Alfred i-a cerut să îl atingă şi i-a împărtăţit fanteziile romantice pe care le avea cu ea. „A fost groznic şi imediat ce s-au încheiat filmările, am dispărut din peisaj!”, spunea actriţa în 2016. „Acela a fost sfârşitul relaţiei mele cu Hitchcock. Am terminat filmul şi n-am mai avut alt contract ani în şir.”
Pentru mai bine de jumătate de secol, legendarul regizor Alfred Hitchcock a descoperit talentul ce a adus frumuseţe, spirit şi pericol pe marele ecran.
E de necontestat faptul că Alfred Hitchcock s-a priceput la a alege actriţele potrivite pentru filmele sale. De la veteranele Hollywoodului până la debutante ingenue, cineastul a fost neobosit pentru a se asigura că thrilerele sale au fost asemenea unor melodii în care fiecare notă s-a auzit perfect, sunt de părere editorii „Esquire“ .
Moda s-a schimbat, bineînţeles, Hitchcock a distribuit-o pe Joan Fontaine în „Rebecca“ datorită „felului reţinut de a interpreta“ şi a „manierei timide, liniştite“. În Grace Kelly, Hitchcock a văzut un sex-appeal „indirect“, dar fizicul a fost esenţial. Până la urmă despre asta este vorba în cinematografie, iar Hitchcock a avut viziune. „Blondele sunt cele mai bune victime“, spunea acesta în 1977, „sunt ca zăpada virgină pe care apar urmele sângeroase.“
Sursa: adevarul.ro