Răzvan Cuc: Loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Sebeș-Turda sunt în grafic; pe tronsoanele 1 și 2 nu lipseau doar muncitorii, ci și angajații DRDP Cluj
Lucrările pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Sebeș-Turda sunt în grafic și vor fi date în folosință la finele acestui an, notează ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, pe pagina sa de Facebook, acesta arătându-se nemulțumit, însă, de mobilizarea de pe loturile 1 și 2, care "ar putea fi mult mai bună".
Sursa foto: Răzvan Cuc / Facebook
Potrivit șefului de la Transporturi, care a efectuat joi o vizită inopinată pe Autostrada Sebeș-Turda, pe șantierele loturilor 1 și 2 ale autostrăzii erau prea puțini oameni, lipsind chiar și angajații DRDP Cluj.
"O nouă zi, noi provocări! Astăzi, împreună cu șeful de la CNAIR, Ștefan Ioniță, am inspectat stadiul execuției la Autostrada Sebeș-Turda. Chiar dacă lucrurile au evoluat față de situația pe care am găsit-o în aprilie, sunt convins că mobilizarea ar putea fi mult mai bună pe tronsoanele 1 și 2. Am găsit prea puțini oameni pe șantier, deși vremea este bună pentru construcții. Culmea este că, de pe teren, nu lipseau doar muncitorii, ci și angajații DRDP Cluj. Cu siguranță, un astfel de incident, nu se va mai repeta. Am cerut angajaților de la Transporturi, care asigură supravegherea lucrărilor pe teren, să fie mereu la datorie, pe șantiere!", a subliniat Răzvan Cuc.
Ministrul a adăugat că lucrările la loturile 3 (peste 12 km) și 4 (16 km) ale autostrăzii se desfășoară conform graficului, urmând să fie date în folosință la sfârșitului anului.
"Mă bucur că lucrările pe loturile 3 și 4 ale autostrăzii sunt în grafic, iar constructorii ne-au asigurat că vor fi date în folosință la finele acestui an.
Autostrada Sebeș-Turda se regăsește în Programul de Guvernare PSD și este vitală pentru asigurarea legăturii dintre Coridorul IV Pan-European și Autostrada Transilvania", a mai spus Cuc.
Proiectul "Construcția autostrăzii Sebeș-Turda" presupune execuția a 70 de kilometri de autostradă, asigurând o legătură directă și rapidă între Autostrada A1, Sibiu — Sebeș — Orăștie — Deva — Timișoara — Arad — Nădlac, parte din Coridorul IV Pan-European, și Autostrada A3, Brașov — Făgăraș — Târgu Mureș — Turda — Cluj Napoca — Oradea — Borș, numită și Autostrada Transilvania.
Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș — Turda are o lungime de 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeș, până la Pârâul Iovului, iar lotul 3 tranzitează județul Alba, având o lungime de 12,45 km — de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, km 41+250 — km 53+700.
Loturile 1 și 3 sunt proiecte cu o valoare totală de peste 962 milioane de lei, fără TVA. Constructorii sunt Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcții SRL și, respectiv, Tirrena Scavi SpA — Societa Italiana per Condotte D'Acqua SpA.
Lotul are 24,3 kilometri, pornind de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Constructorii sunt Asocierea Aktor SA — SC Euroconstruct Trading SRL, iar costul este de 549,332 milioane lei, fără TVA.
Lotul 4 al Autostrăzii Sebeș — Turda — km 53+700 — 70+000, sector km 53+700 — 53+900, km 60+550 — 60+700 — are o lungime de 16,3 kilometri. Traseul se dezvoltă pe raza județului Alba, în stânga DN1, pe teritoriul administrativ al comunei Miraslău și pe cel al comunei Unirea, la vest de râul Mureș și la sud de pârâul Ciugud. Constructorul este Asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH, iar costul tronsonului ajunge la 470,005 milioane de lei, fără TVA.
AGERPRES