Rana mortală a Prințesei Diana „a fost mică, în locul nepotrivit și incredibil de rară”. Dezvăluirea făcută de un medic legist

Rana mortală a Prințesei Diana „a fost mică, în locul nepotrivit și incredibil de rară”. Dezvăluirea făcută de un medic legist

Rana fatală a Prințesei Diana a fost „minusculă” și „incredibil de rară”, susține un medic legist care a analizat dovezile într-o carte în care se afirmă că moartea prințesei este un „exemplu clasic” de caz „dacă ar fi”.

Prințesa Diana FOTO: Getty Images

Prințesa Diana FOTO: Getty Images

Rana fatală a Prințesei Diana a fost minusculă, „în locul nepotrivit” și atât de unică încât un distins patolog legist nu a mai întâlnit niciodată una asemănătoare, potrivit unei cărți.

Prințesa de Wales a murit într-un accident de mașină la Paris în 1997, dar Dr. Richard Shepherd susține că ar fi supraviețuit dacă ar fi purtat centura de siguranță, scrie the-express.com.

Dacă ar fi fost ținută pe bancheta din spate, mama prinților William și Harry ar fi ieșit în public doar două zile mai târziu cu fracturi și vânătăi, sugerează patologul.

Dr. Shepherd, care a examinat dovezile în acest caz, a declarat că micuța ruptură letală dintr-o venă din unul dintre plămânii Dianei a fost incredibil de neobișnuită - și a respins teoriile conspirației cu privire la moartea ei.

În cartea sa Unnatural Causes (Cauze nenaturale), patologul a scris: „Leziunea ei specifică este atât de rară încât în întreaga mea carieră nu cred că am mai văzut alta. A Dianei a fost o leziune foarte mică, dar în locul nepotrivit”.

Într-un fragment publicat în Mail on Sunday, Dr. Shepherd a descris moartea Prințesei de Wales drept un „exemplu clasic” de caz „dacă nu”. Dacă ar fi purtat centura de siguranță, dacă ar fi lovit scaunul din față la un unghi ușor diferit sau la o viteză mai mică și dacă ar fi fost plasată într-o ambulanță imediat după accidentul din tunelul Pont de l'Alma, a scris el.

Dr. Shepherd a dezvăluit în scrierile sale că cel mai semnificativ moment „dacă numai” din tragicul accident din 31 august 1997 a fost legat de centura de siguranță. El a declarat: „Dacă ar fi fost imobilizată, probabil că ar fi apărut în public două zile mai târziu cu un ochi vânăt, poate un pic fără suflare din cauza coastelor fracturate și cu un braț rupt în fular”.

El a mai precizat: „Patologia morții sale este, cred eu, incontestabilă. Dar în jurul acelei mici și fatale rupturi într-o venă pulmonară sunt țesute multe alte fapte, dintre care unele sunt suficient de opace pentru a permite o multitudine de teorii să înflorească.”

La vârsta de 36 de ani, Diana suferise mai multe fracturi și un traumatism toracic minor.

Potrivit doctorului Shepherd, Diana nu a fost plasată imediat într-o ambulanță deoarece inițial părea stabilă și era capabilă să comunice, dar vena ruptă sângera treptat în piept. Diana se afla în mașină împreună cu partenerul ei bogat, Dodi Fayed, 42 de ani, șoferul lor, Henri Paul, 41 de ani, și garda de corp a dlui Fayed, Trevor Rees-Jones, care ocupa locul pasagerului din față.

Rees-Jones a fost singurul supraviețuitor și singura persoană care purta centura de siguranță. Dr. Shepherd a scris că Paul s-a ciocnit de volan și, câteva microsecunde mai târziu, a fost lovit din spate de Fayed, care se deplasa cu o viteză de peste 100 km/h.

În esență, Paul a servit drept „airbag” pentru Fayed și ambii au fost uciși pe loc, a concluzionat el.

Patologul a concluzionat că energia impactului Dianei cu spătarul scaunului lui Rees-Jones ar fi fost ușor redusă datorită greutății sale mai ușoare și absorbției unei părți a forței de către centura de siguranță a bodyguardului. Prințesa de Wales și-a pierdut treptat cunoștința în ambulanță și ulterior a fost declarată moartă la spital, în ciuda unei intervenții chirurgicale de urgență.

O anchetă britanică din 2008 a stabilit că Diana a fost ucisă ilegal, vina fiind atribuită fotografilor paparazzi și lui Paul. Fotografii urmăreau mașina de la hotelul Ritz până la apartamentul lui Fayed.

Niciunul dintre ei nu a fost acuzat de poliția franceză.

O anchetă a poliției franceze, încheiată în 1999, a constatat că accidentul s-a produs ca urmare a faptului că Paul a pierdut controlul mașinii din cauza vitezei excesive, în timp ce se afla sub influența alcoolului și a medicamentelor prescrise. Potrivit poliției franceze, acesta nu avea permis de conducere pentru a conduce pasagerii din Mercedes S280 berlină, care se deplasa între 73 și 96 km/h în momentul accidentului.

Dr. Shepherd a analizat dovezile în cadrul unei anchete a poliției din 2004, condusă de Sir John Stevens, pe atunci șeful poliției metropolitane, pentru a investiga teoriile conspirației și pentru a determina dacă există vreun motiv să se îndoiască că au fost victime ale unui accident. Dr. Shepherd a fost de acord cu concluzia anchetei conform căreia a fost vorba despre un accident tragic.

Ancheta din 2004, care ar fi costat 3 milioane de lire sterline, a implicat o examinare amănunțită a Mercedesului, o vizită la locul accidentului și compilarea a aproximativ 1 500 de declarații ale martorilor și 20 000 de documente. Dr. Shepherd, care a lucrat, de asemenea, la cazul crimei lui Stephen Lawrence și la masacrul de la Hungerford, discută în noua sa carte despre investigațiile și concluziile sale cu privire la unele dintre cele mai notabile cazuri din Marea Britanie.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Observația lui Liviu Avram despre legătura dintre Ciucă și Georgescu în contextul noilor dezvăluiri