Rămășițe umane și părți din submarinul Titan distrus prin implozie au fost găsite pe fundul oceanului Atlantic
Inginerii au recuperat resturile submarinului și presupusele rămășițe umane de pe submersibilul Titan, care a făcut implozie în timpul unei călătorii încheiate tragic către epava Titanicului, anunță Paza de Coastă a SUA.
Submersibilul Titan a făcut implozie în oceanul Atlantic FOTO Profimedia
Ambarcațiunea a fost distrusă în timpul unei scufundări către epava navei Titanic în luna iunie 2023. Toți cei cinci pasageri aflați la bord au murit. Căutarea submarinului a declanșat o vânătoare internațională și a captat atenția publicului până când au fost găsite primele resturi câteva zile mai târziu.
Oficiali ai Gărzii de Coastă au declarat marți că o parte din resturile ambarcațiunii au fost recuperate de pe fundul oceanului săptămâna trecută și duse într-un port american. Oficialii medicali vor analiza rămășițele umane.
Deși submersibilul Titan a fost descris ca fiind „experimental" de către OceanGate - compania care l-a construit - submarinul a făcut mai multe scufundări la epava Titanicului, care se află la 3.800 de metri adâncime în Atlanticul de Nord.
Directorul executiv al companiei, Stockton Rush, s-a aflat la bordul submersibilului distrus, care a făcut implozie sub presiunea puternică a apei, potrivit bbc.com .
Ceilalți patru pasageri care au murit la bord au fost: omul de afaceri britanico-pakistanez Shahzada Dawood, 48 de ani, fiul său Suleman, 19 ani, omul de afaceri britanic Hamish Harding, 58 de ani, și Paul-Henry Nargeolet, 77 de ani, fost scafandru al marinei franceze.
Documente judiciare americane descoperite după implozie au indicat că Rush a ignorat avertismentele de siguranță privind submersibilul. OceanGate, care organiza scufundări în locații din întreaga lume, și-a suspendat toate operațiunile după dezastru.
Învelișul submersibilului Titan a fost realizat din fibră de carbon, cu plăci terminale din titan și o mică fereastră la un capăt. Fibra de carbon este mai ieftină decât titanul sau oțelul și este extrem de rezistentă, dar este un material în mare parte netestat pentru scufundări la mare adâncime.
O anchetă internațională privind dezastrul continuă, iar Paza de Coastă a declarat că o audiere publică va avea loc la o dată viitoare.
Sursa: adevarul.ro