Răducu (MFE): Aplicația pentru depunerea online a proiectelor europene va avea 8 module, până în iunie
Aplicația pentru depunerea online a proiectelor europene, MySMIS 2014, care va fi funcțională din 19 martie, va avea 8 module, până în iunie, a anunțat, luni, Aura Răducu, ministrul Fondurilor Europene, în cadrul audierii sale în Comisia pentru afaceri europene din Camera Deputaților.
"În perioada 8-18 martie potențialii beneficiari pot intra în aplicație. Între timp am făcut o rețea foarte modernă de Help Desk, așa cum este și la Comisia Europeană, un fel de Call Center prin care prin telefon sau email să i se dea omului toate informațiile de care are nevoie și clarificările. La nivel regional și în fiecare județ facem un One-Stop-Shop și avem o echipă de 2-4 oameni care stau și asistă beneficiarii pentru că în marile proiecte pe care le-am avut în perioada anterioară, beneficiarii nu au fost sprijiniți și informațiile pe care le-au primit uneori au fost distorsionate și nu din rea-voință. Vrem să evităm aceste nereguli. Sistemul informatic va fi funcțional după 18 martie, după această testare", a spus Răducu.
Ea a precizat că sistemul va avea două module, după testare.
"Sistemul va avea 2 module după testare, dar va avea în total 8 module care se vor face treptat până în iunie. Cele două module de comunicare cu beneficiarii sunt gata, respectiv apel și cerere de finanțare, după care urmează modulul de contractare, nereguli, de raportare la Comisie", a arătat Răducu.
Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a anunțat, duminică, faptul că în perioada 8 — 18 martie 2016 va fi disponibil pentru a fi testat de către public modulul 'Depunerea cererii de finanțare' al aplicației MySMIS 2014 versiunea 1.0.
"Această aplicație IT a fost elaborată de către MFE împreună cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) pentru a facilita schimbul electronic de informații între beneficiari și autoritățile cu atribuții în gestionarea fondurilor europene structurale și de investiții. Prin implementarea aplicației MySMIS 2014, Ministerul Fondurilor Europene răspunde prevederilor regulamentelor europene aplicabile perioadei de programare 2014-2020. Orice persoană juridică interesată de testarea aplicației IT trebuie să fie înregistrată în sistem de către reprezentantul legal sau un împuternicit al acestuia, obligatoriu prin utilizarea propriului Certificat digital calificat pentru semnarea electronică a documentelor", informează comunicatul citat.
Potrivit acestuia, certificatele digitale calificate sunt folosite și în alte situații de interacțiune cu autoritățile, precum depunerea declarațiilor fiscale la ANAF.
MFE precizează că sunt acceptate în sistem toate certificatele digitale calificate emise în condițiile legii.
"În cadrul proiectelor ce urmează a fi finanțate, costurile aferente procurării certificatelor digitale calificate sunt eligibile. Atât în faza de testare cât și după lansarea în producție, o persoană juridică va putea înscrie mai mulți utilizatori pentru completarea informațiilor din cererea de finanțare. Apelurile deschise în sistem în perioada de testare vor conține prevederi ale ghidurilor ce pot suferi modificări în varianta finală", mai arată ministerul în comunicat.
În data de 4 februarie, ministrul de resort, Aura Răducu, spunea că MySMIS va fi operațională începând cu data de 19 februarie, cu o întârziere de aproximativ o lună.
"Inițial am crezut că anumite probleme tehnice le putem rezolva până la 15 ianuarie. Și Windows 10 când s-a pus, a durat câteva luni până când s-a lansat. Serviciul de Telecomunicații Speciale ne ajută, este o echipă care lucrează intens și multe ore pe zi pentru a ne ajuta. Acesta este un sistem extrem de complex. O să fie mai important decât orice sistem pe care îl avem. Odată ce aplicantul își depune CNP-ul și spune că se numește Ionescu, Popescu, imediat este legat la baza de date a Poliției și este verificat dacă CNP-ul este al acelei persoane și are voie să se înscrie. Este interconectat cu mai multe baze de date astfel încât să eliminăm din problemele și dificultățile pe care le-am avut în prima perioadă când veneau beneficiari pe mai multe proiecte și lucrau 30 de ore pe zi pe un proiect. Nu o să se mai poată face asta și o să știi cine lucrează și cum. Nu avem ce face, am întârziat cu o lună", a spus ministrul Fondurilor Europene.
Aura Răducu a precizat că persoanele care vor apărea că muncesc peste 12 ore pe zi vor fi date afară din sistem, aceasta fiind limita stabilită.
În 2014, a fost lansată aplicația MySMIS2014, care urmează a fi utilizată de solicitanții și beneficiarii de fonduri europene în relația lor cu autoritățile, pentru a depune proiecte mai rapid și mai simplu, utilizând mediul online, și pentru a-și implementa mai ușor proiectele.
În data de 25 noiembrie 2015, Ministerul Fondurilor Europene — Direcția Generală Programe Capital Uman a anunțat amânarea deschiderii sistemului informatic MySMIS2014 pentru cererile de propuneri de proiecte nr. 2 — Dezvoltare Locală Integrată (DLI 360°) în comunitățile marginalizate rome și nr. 3/2015 — Sprijin pregătitor pentru animarea comunității din cadrul orașelor cu populație peste 20.000 de locuitori, Etapa I — Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiei de Dezvoltare Locală (SDL) și pentru înființare GAL nou/ adaptare GAL deja înființat la cerințele DLRC pentru perioada de programare 2014-2020, aferente Programului Operațional Capital Uman (POCU).
Decizia a venit ca urmare a identificării unor elemente care necesită îmbunătățiri și simplificare în operaționalizarea sistemului informatic MySMIS2014, elemente sesizate în urma testării finale a acestuia.
AGERPRES