Punctul feroviar de frontieră Câmpulung la Tisa - granița cu Ucraina - a fost redeschis după 15 ani
SRCF Cluj a redeschis marți, 15 noiembrie, punctul feroviar de frontieră Câmpulung la Tisa, pentru reluarea circulației feroviare la granița cu Ucraina, pe relația Teresva (UZ) - Câmpulung La Tisa (CFR).
Traficului feroviar de călători la granița cu Ucraina a fost reluat. FOTO CFR Infrastructură
Ultimul tren de călători între Ucraina și România, prin cele două puncte de frontieră Teresva (UZ), respectiv Câmpulung la Tisa (CFR) a circulat în anul 2007. Au trecut de atunci 15 ani.
Abia anul acesta, pe 12 octombrie, SRCF Cluj a redeschis punctul feroviar de frontieră Valea Vișeului, care permite reluarea circulației trenurilor de călători la granița cu Ucraina, pe linia cu ecartament larg Berlibas (UZ) - Valea Vișeului (CFR), potrivit CFR Infrastructură .
Reparațiile la infrastructura feroviară continuă
SRCF Cluj continuă programul de reparații la infrastructura feroviară, lucrări care au drept scop fluidizarea traficului feroviar transfrontalier pe relația direct Teresva (UZ) - Câmpulung la Tisa (CFR) - Sighetu Marmației - Bocicoi - Valea Vișeului (CFR) - Berlibas (UZ). În prezent sunt în derulare reparațiile pe linia cu ecartament larg Câmpulung la Tisa - Sighetu Marmației, respectiv Sighetu Marmației - Valea Vișeului (ecartament mixt), lucrări estimate a se finaliza până la finalul anului.
„De la începutul anului, odată cu izbucnirea conflictului din Ucraina, CFR SA a depus eforturi susținute pentru a face față creșterii capacității transportului feroviar de călători și de marfă, înregistrat atât în punctele de frontieră de la granița cu Ucraina (Valea Vișeului, Halmeu și Vicșani), dar și cele de la granița cu Republica Moldova (Cristești Jijia, Socola, Fălciu și Galați Largă), prin lucrările executate în regie proprie, lucrări care au avut drept scop atât reluarea traficului feroviar pe linii CF (ecartament larg/ecartament normal) închise cu ani în urmă”, explică CFR Infrastructură.
Eforturi au fost făcute și pentru îmbunătățirea condițiilor de tranzitare și de manevră pe liniile din stațiile de cale ferată, mai spune sursa citată.
Lista lucrărilor finalizate de CFR SA în zonele feroviare de frontieră
Stația De Frontieră Valea Vișeului - granița cu UZ
- redeschisă larg Valea Vișeului (CFR) - Berlibas (UZ), linie cu ecartament
Stația De Frontieră Halmeu - granița cu UZ
- redeschise patru linii CF (două linii cu ecartament larg și două linii cu ecartament normal)
- consolidare 16 linii CF (ecartament normal/ecartament larg)
- consolidare 47 de aparate de cale
Stația De Frontieră Vicșani - granița cu UZ
- redeschise 13 linii CF (șase linii cu ecartament normal, șapte linii cu ecartament larg).
Stația De Frontieră Fălciu - granița cu CFM
- redeschisă linia CF Zorleni - Fălciu - Fălciu Frontieră
Stația De Frontieră Cristești Jijia - granița cu CFM
- redeschise cinci linii CF (trrei linii cu ecartament larg și 2 linii cu ecartament normal)
Stația De Frontieră Socola - granița cu CFM
- redeschise două linii CF (ecartament larg și ecartament normal)
Stația De Frontieră Galați Largă - granița cu CFM
- redeschise două linii CF, respectiv linia CF Galați Largă Ana - Galați Bazin - Galați Mărfuri - Port Docuri (ecartament larg) și linia CF Siloz Port Docuri - Galați Mărfuri - Galați Călători (ecartament normal)
Sursa: adevarul.ro