Programul "Rabla" şi timbrul de mediu, cei mai importanţi factori în resuscitarea pieţei auto din România

Programul "Rabla" şi timbrul de mediu, cei mai importanţi factori în resuscitarea pieţei auto din România

Conform studiului realizat de Autovit.ro, folosind datele publice oferite de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), evoluţiile pieţelor interne vor depinde mult de succesul programului Rabla şi de ce se va întâmpla cu timbrul de mediu, în eventualitatea că acesta se va schimba în 2014.

Deşi sezonalitatea achiziţiei de automobile sezonalitatea s-a diminuat mult, primele luni ale anului sunt întotdeauna slabe pentru piaţa maşinilor noi, apogeul fiind în general primăvara şi toamna. Cu alte cuvinte, suntem departe de primul trimestru al anului 2007, când s-au înmatriculat 74.000 de maşini, total care în prezent nu se atinge nici măcar într-un an întreg.

În trimestrul Q1 din 2014 lucrurile s-au mai îmbunătăţit faţă de anul trecut, dar foarte puţin (un plus de 2.100 unităţi). Vânzările de maşini noi sunt reduse în primele luni ale anului şi din cauza faptului că multe persoane aşteaptă începerea programului Rabla, care până în prezent a debutat de câteva ori în al doilea trimestru (inclusiv în 2013, în iunie).

Înmatriculările de maşini second-hand din import au variat mult în ultimii şase ani, când creşterile şi scăderile s-au succedat într-un mod neaşteptat, influenţate de numeroasele schimbări ale taxei auto / taxei de poluare / timbrului de mediu care fie descurajau, fie încurajau aducerea de maşini second-hand din afara ţării. În primele zece luni ale anului 2013, înmatriculările au fost peste cele din lunile similare din 2012, dar în noiembrie şi decembrie au intrat pe o pantă descendentă, tendinţa continuându-se şi în primul sfert din 2014.

Timbrul de mediu pune mari probleme tranzacţiilor pe plan intern cu maşini second-hand, în 2014 nicio lună nu s-a apropiat de pragul de 20.000 de tranzacţii, iar în 2013 doar o lună din cele 12 l-a depăşit, etalon constant depăşit în anii 2010-2012.

Statistici

Concret, în primul trimestru al anului 2014 au fost înmatriculate 13.345 automobile noi (5.118 / 3.650 / 4.577*), 46.866 automobile second-hand din import (15.484 / 15.134 / 16.248) şi au fost operate 50.631 de reînmatriculări (16.072 / 16.755 / 17.804). *ianuarie / februarie / martie

Mărcile preferate de românii care au optat pentru maşini noi au fost Dacia, cu o cotă de 29,6%, Skoda - 10,4%, Ford - 9,2%, Volkswagen - 8,3% şi Opel, 4,4%. Topul maşinilor second-hand din import înmatriculate în ţara noastră conţine Volkswagen - 28,7%, Opel - 17,8%, Ford - 11,7%, Audi - 6,7% şi BMW - 6,2%. Dintre maşinile second-hand reînmatriculate, s-au remarcat Volkswagen - 19%, Opel - 12%, Dacia - 11%, Ford - 8% şi Skoda - 6%.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”