Programul de lucru al serviciilor de evidență a persoanelor din București, extins în weekend, în contextul alegerilor
Programul de lucru al serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor din București a fost extins în acest weekend, în contextul alegerilor prezidențiale de duminică, pentru eliberarea actelor de identitate persoanelor cu drept de vot care "nu au sau dețin un act de identitate cu termen de valabilitate expirat".
Potrivit unui comunicat al Direcției Generale de Evidență a Persoanelor — Municipiul București, remis marți AGERPRES, sâmbătă — programul de lucru cu publicul va fi între orele 8,00 și 16,00, iar duminică, ziua alegerilor prezidențiale — în intervalul orar 8,00 — 21,00.
Potrivit sursei citate, cartea de identitate se întocmește și se eliberează pe baza cererii scrise a persoanei și a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetățeniei române și a domiciliului.
Contravaloarea producerii și eliberării cărții de identitate este de 7 lei și se achită la ghișeele birourilor de evidență a persoanelor din sectoarele 1, 3 și 6, unitățile CEC Bank în sectorul 5, la oficiile poștale în sectorul 2 și 4 sau ghișeele direcțiilor de impozite și taxe locale pentru sector 4.
Atunci când nu pot fi prezentate anumite documente (certificate de stare civilă, dovezi cu privire la domiciliu, etc.), se va elibera carte de identitate provizorie, caz în care se vor depune și 3 fotografii 3 cm și taxa de 1 leu, achitată în același mod ca și în cazul cărților de identitate.
Pentru eliberarea unui nou act de identitate (carte de identitate sau carte de identitate provizorie) ca urmare a expirării termenului de valabilitate, pierderii, furtului, deteriorării sau distrugerii actului de identitate, cetățenii vor prezenta și un timbru fiscal în valoare de 5 lei, mai adaugă comunicatul citat.
AGERPRES