Programul AlphaZero a făcut mat în doar patru ore cele mai bune software-uri de șah pe computer
AlphaZero, un program informatic creat de Google în cadrul proiectului DeepMind, a învățat de unul singur să joace șah în doar câteva ore și a reușit să învingă cele mai reputate software-uri de șah pe computer din lume, informează Newsweek. În urma disputării a 100 de partide împotriva fostului campion mondial al șahului computerizat, programul Stockfish 8, noul software creat de Google a ieșit învingător.
AlphaZero a fost învățat să joace trei jocuri: șah, Shogi (un joc japonez similar șahului) și Go.
Noul program și-a dezvoltat capacitățile de la zero, după cum au notat oamenii de știință într-o lucrare pretipărită și încă nerevizuită, și nu deținea nicio noțiune prestabilită legată de jocul de șah, cu excepția regulilor de bază ale acestuia.
După cum notează Wired, AlphaZero nu a avut nevoie decât de patru ore pentru a deveni campion mondial la șah, de două ore pentru a atinge o performanță similară la shogi și de opt ore pentru a învinge programul computerizat considerat cel mai bun din lume în domeniul jocului Go.
Jucătorii umani au fost de mulți ani întrecuți de computere la numeroase jocuri, iar aceasta este departe de a fi o premieră în istoria recentă când inteligența artificială a învins un campion. La începutul anului, programul AlphaGo al Google l-a întrecut pe cel mai bun jucător uman al jocului de strategie Go.
''Din punct de vedere științific, este cea mai recentă (performanță) dintr-o serie de rezultate uluitoare pe care le-a produs DeepMind (Technologies)", a declarat pentru BBC Michael Wooldridge, informatician în cadrul Universității Oxford.
În 1990, marele maestru de șah Garry Kasparov a fost învins de supercomputerul Deep Blue, creat de compania IBM.
Potrivit Wired, următoarea provocare pentru DeepMind ar putea fi jocul computerizat de strategie Starcraft.
AGERPRES