Procurorii au cerut instanței pedeapsa maximă pentru Mario Iorgulescu. Câți ani ar putea petrece după gratii
Procurorii au cerut vineri pedeapsa maximă pentru Mario Iorgulescu, care este acuzat de ucidere din culpă, după ce în 2019 a lovit mortal cu mașina un pieton. Decizia va fi anunțată pe 4 decembrie 2024, transmite Agerpres.
Procurorii cer pedeapsa maximă pentru Mario Iorgulescu/FOTO: Arhivă
Avocații au declarat în cadrul ședinței faptul că nu mai au alte cereri, iar procurorul de ședință a precizat că este de necontestat faptul că Mario Iorgulescu a produs accidentul mortal în timp ce se afla sub influența alcoolului și cocainei.
Astfel, Mario Iorgulescu este condamnat la 7 ani de închisoare pentru ucidere din culpă, potrivit Codului Penal. De asemenea, procurorul a mai solicitat și pedepsirea cu încă 2 ani de închisoare pentru conducerea sub influența alcoolului și substanțelor psihoactive.
Avocatul lui Iorgulescu, Virgil Boglea, a cerut ca dosarul să fie trimis spre rejudecare la Tribunalul București și să se constate că există o culpă comună. Șoferul ucis nu purta centură, se afla sub influența drogurilor iar scuarul în care a ricoşat maşina lui Iorgulescu nu era semnalizat corespunzător.
Însă, avocatul familiei șoferului decedat au cerut să-i fie aplicată pedeapsa maximă lui Iorgulescu, întrucât avea o viteză prea mare, de 160 km/h.
Inițial, Mario Iorgulescu, a primit de la Tribunalul București o pedeapsă de 15 ani şi 8 luni de închisoare, care a scăzut în octombrie 2023 la 13 ani şi 8 luni de închisoare, în urma deciziei Curții de Apel București.
În Iunie, Înalta Curte de Casație și Justiție a decis anularea condamnării, pentru că Iorgulescu nu putea fi judecat pentru omor, căci este vorba de un accident rutier. Dosarul a fost ulterior trimis spre rejudecare către Curtea de Apel.
În noaptea zilei de 8 septembrie 2019, în urma unei crize de gelozie, Mario Iorgulescu, având o alcoolemie de 1,96 g/l şi fiind sub influenţa cocainei, s-a urcat la volanul unui Aston Martin DBS și a plecat din comuna Tărtășești spre București.
La intersecția dintre Şoseaua Chitilei şi Strada Teodor Neagoe, unde acesta circula cu o viteză de până la 164 km/h, a accelerat, deși culoarea semaforului era roșie. A intrat pe contrasens și s-a izbit într-un alt vehicul, moment în care și viața lui Daniel Vicol, celălalt șofer, a luat sfârșit.
La câteva zile după accident a fost transferat de părinți, cu un avion privat, la o clinică din Italia. Acesta nu a fost audiat de procurori sau magistrați în timpul urmăririi penale sau desfăşurării procesului în instanţă.
Sursa: adevarul.ro