Probleme fără sfârșit la podul peste Dunăre de la Brăila. Asfaltul a crăpat și pe partea unde era deviată circulația
Podul peste Dunăre se află în reparații din nou, iar mașinile circulă doar pe o singură bandă, pe partea dreapta a obiectivului mergând de la Brăila la Tulcea. Mai nou, asfaltul a crăpat și pe partea pe care se circulă deviat, astfel încât trecerea devine din ce în ce mai anevoioasă.
Asfalt crăpat la podul peste Dunăre FOTO: Petru Tudorache
„Incredibil. Folosesc acest drum zilnic și am senzația că cineva își bate joc de noi. Sunt șanțuri acum și pe partea pe care se putea circula. Pe o parte se circulă, pe o parte nu se circulă. În curând, nu o să se mai circule”, s-a plâns un șofer.
Podul peste Dunăre de la Brăila a fost inaugurat anul trecut. De atunci, a fost în centrul atenției din cauza problemelor apărute. Un trecător a observat că numeroase șuruburi nu sunt strânse ceea ce a stârnit un val de comentarii și ironii. Apoi, porțiunea de acces de pe malul brăilean s-a tasat, obligând constructorul să ia măsuri.
De mai multe ori, asfaltul de pe pod s-a stricat și a fost reparat. De altfel, podul nu a fost recepționat de autoritățile române din cauza problemelor enumerate și pentru că nu a fost finalizat/dat în circulație un drum de legătură de pe malul tulcean.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu a declarat că proiectul Podului de la Brăila a avut o soluţie tehnică proastă cu privire la covorul de asfalt.
„Mi-e clar mie, ca nespecialist în drumuri, că soluția tehnică din proiect, implementată de cei de la acea companie, nu e una bună, pentru că de vreo trei ori s-a dat jos asfaltul, s-a aplicat aceeași soluție și există în continuare aceleași probleme. Deci e clar că e o soluție tehnică proastă”, a declarat recent Sorin Grindeanu.
Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, a fost inaugurat în urmă cu un an, pe 6 iulie 2023, însă a fost afectat de mai multe probleme apărute la suprafaţa asfaltică.
Podul are o lungime de aproximativ 2 kilometri şi le oferă şoferilor o alternativă, în afara traversării Dunării cu bacul , pentru a ajunge spre litoral.
Sursa: adevarul.ro