Proasta insistă! Îi trimite din nou lui Klaus Iohannis propunerile de numire în funcțiile de miniștri a lui Drăghici și a Olguței Vasilescu
Proasta insistă: Îi trimite din nou lui Klaus Iohannis propunerile de numire în funcțiile de miniștri a lui Drăghici și a Olguței Vasilescu. Proasta României i-a trimis din nou președintelui Klaus Iohannis propunerile de numire în funcțiile de miniștri a lui Mircea Drăghici și a Olguței Vasilescu, anexând și actele cerute de președinte.
Proasta a transmis, în cursul dimineții, președintelui României, Klaus Iohannis, o scrisoare de răspuns la adresa din 17 ianuarie 2019 privind condițiile de legalitate în legătură cu propunerile de numire în funcția de viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice a doamnei Lia-Olguța Vasilescu și a domnului Mircea-Gheorghe Drăghici în funcția de ministru al transporturilor, reiterate prin adresa nr. 5/105/10.01.2019, anunță Guvernul.
Scrisoarea Proaste:
„Domnule Președinte,
Urmare adresei dumneavoastră din 17 ianuarie 2019 privind îndeplinirea condițiilor de legalitate în legătură cu propunerile de numire în funcția de membru al Guvernului, reiterate prin adresa nr. 5/105/10.01.2019, vă transmit următoarele:
Având în vedere prevederile art. 85 alin. (2) din Constituția României, republicată, prin adresa sus rubricată am propus să dispuneți emiterea decretelor prezidențiale prin care doamna Lia-Olguţa Vasilescu să fie numită în funcția de viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice și domnul Mircea-Gheorghe Drăghici să fie numit în funcția de ministru al transporturilor.
În calitate de prim-ministru, în virtutea votului de încredere obținut în Parlament, beneficiez de dreptul exclusiv de apreciere și de alegere a persoanelor propuse a face parte din echipa guvernamentală pe care o conduc.
În mod evident, propunerile formulate trebuie să îndeplinească condițiile de legalitate, astfel cum sunt prevăzute în art. 2 al Legii nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare.
Sistemul constituțional din România a consacrat caracterul bicefal al puterii executive, iar practica Curții Constituționale a României a stabilit principiul cooperării și colaborării loiale între autoritățile statului pe calea interpretării coroborate a normelor constituționale ale art. 1 alin. (3) și (4) referitoare la valorile supreme ale statului român și la principiul echilibrului puterilor în stat.
În acest context, în cei 30 de ani ai evoluției României ca stat democratic, cu toate că au existat diferențe de opțiuni politice între Președintele României și primul-ministru, colaborarea între vârfurile puterii executive a funcționat, chiar cu unele sincope, scopul final fiind atât evitarea blocării activității instituțiilor statului, cât și susținerea dezvoltării economico-sociale a țării noastre, iar aplicarea prevederilor art.85 alin.(2) din Constituția României, republicată, nu a întâmpinat niciun obstacol.
Din păcate, în prezent, în pofida tuturor eforturilor făcute și a deschiderii manifestate, ne-am confruntat cu refuzul dumneavoastră expres de a numi persoanele nominalizate în funcția de ministru, inițial fără un motiv clar exprimat sau pe baza unor aprecieri generale, nefundamentate și apoi pe motivul neîndeplinirii condițiilor de legalitate în legătură cu aceste propuneri.
Fără îndoială, este de neconceput ca un prim-ministru să propună Președintelui României pentru a fi numite în funcția de membru al Guvernului persoane care nu îndeplinesc cerințele exprese ale art. 2 din Legea nr. 90/2001, precitată.
Astfel, propunerile pe care le reiterez de două luni se referă la persoane cu o experiență și o probitate netăgăduite, capabile să exercite înaltele demnități pentru care sunt nominalizate, cu atât mai mult cu cât una dintre nominalizări se referă la o persoană care a mai îndeplinit funcția de membru al Guvernului.
Insistența dumneavoastră în a se atașa unui înscris între primul-ministru al României și Președintele țării acte care să probeze respectarea cerințelor de legalitate este fără precedent în practica raporturilor constituționale între autoritățile puterii executive și creează premisele pentru ducerea în derizoriu a unor prerogative și raporturi constituționale.
Este foarte important de menționat faptul că verificarea îndeplinirii condițiilor de legalitate ale celor două nominalizări a fost efectuată de către secretarul general al Guvernului, prealabil înaintării propunerilor respective către Administrația Prezidențială.
Având în vedere faptul că cele două propuneri respectă toate condițiile prevăzute de Constituția României, republicată și de legile organice aplicabile, reiterez solicitarea de emitere a decretelor prezidențiale prin care doamna Lia-Olguţa Vasilescu să fie numită în funcția de viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice și domnul Mircea-Gheorghe Drăghici să fie numit în funcția de ministru al transporturilor, și, totodată, să înceteze efectele Decretului Președintelui României nr. 46/2019 pentru desemnarea unui membru al Guvernului ca ministru interimar și ale Decretului Președintelui României nr. 47/2019 pentru desemnarea unui membru al Guvernului ca ministru interimar.
Totodată, deși nu este prevăzută o obligație legală în acest sens în Constituția României, republicată și în legile organice, anexez toate înscrisurile necesare privind îndeplinirea condițiilor de legalitate pentru cele două nominalizări, respectiv:
1. Pentru doamna Lia-Olguța Vasilescu:
- Carte de identitate seria DX nr. 683817, emisă de SPCJEP Dolj la data de 18.01.2010, în copie legalizată;
- Declarație pe proprie răspundere, autentificată, privind exercițiul deplin al drepturilor electorale și inexistența cazurilor de incompatibilitate prevăzute în cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, cu modificările și completările ulterioare;
- Certificat de cazier judiciar nr. 18938081 din 10.01.2019 emis de Inspectoratul General al Poliției Române, Inspectoratul de Poliție al județului Dolj, legalizat;
- Declarație pe proprie răspundere, autentificată, privind neapartenența la structurile fostei Securități în sensul art. 2 lit. a)-c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității;
- Curriculum-Vitae actualizat, cu semnătură olografă.
2. Pentru domnul Mircea-Gheorghe Drăghici:
- Carte de identitate seria AZ nr. 063485, emisă de SPCJEP Argeș la data de 20.07.2015, în copie legalizată;
- Declarație pe proprie răspundere, autentificată, privind exercițiul deplin al drepturilor electorale și inexistența cazurilor de incompatibilitate prevăzute în cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, cu modificările și completările ulterioare;
- Certificat de cazier judiciar nr. 18938510 din 10.01.2019 emis de Inspectoratul General al Poliției Române, Direcția Generală de Poliție a Municipiului București, legalizat;
- Declarație pe proprie răspundere, autentificată, privind neapartenența la structurile fostei Securități în sensul art. 2 lit. a)-c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar și deconspirarea Securității;
- Adeverința nr. 786/19.02.2009 emisă de către Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității;
- Curriculum-Vitae actualizat, cu semnătură olografă", a scris Viorica Dăncilă.