Pro Infrastructură, despre închiderea circulației pe Valea Oltului: „Greu de crezut că va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu”

Pro Infrastructură, despre închiderea circulației pe Valea Oltului: „Greu de crezut că va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu”

Asociaţia Pro Infrastructură critică decizia ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, de a închide traficul pe Valea Oltului. „Este soluția la îndemâna birocratului CNAIR indolent și a antreprenorului general turc care e doar cu Mapa, nu și cu sapa”, spun cei de la Pro Infrastructură.

Circulaţia pe Valea Oltului va fi închisă FOTO: Arhiva

Circulaţia pe Valea Oltului va fi închisă FOTO: Arhiva

Circulaţia pe Valea Oltului va fi închisă între 8 iulie şi 9 august, pe perioada zilei, pentru lucrări la autostrada Sibiu - Piteşti, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

„Închiderea DN7 pe Valea Oltului: pregătiți calea ferată pentru trafic local!Ministrul Grindeanu ne-a anunțat azi că închiderea DN7 între Boița și Brezoi este <singura soluție>. Fals. Este soluția la îndemâna birocratului CNAIR indolent și a antreprenorului general turc care e doar cu Mapa, nu și cu sapa”, au transmis reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, pe Facebook.

Potrivit sursei citate, soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente.

„Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare. Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi... la Sfântul Așteaptă. Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții. Treceți Carpații pe unde apucați. Nu știm pe unde o să ocolească traficul de mediu și lung parcurs, cei care merg în vacanță sau transportatorii, dar localnicii ar avea o variantă neașteptată”, au precizat cei de la Asociaţia Pro Infrastructură.

O variantă viabilă ar fi traficul feroviar din zonă. „Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu”, a transmis Pro Infrastructură.

„Deci... poftiți în vagoane! Ce? Cum? A observat cineva din Ministerul Transporturilor sau CNAIR că avem o cale ferată pe celălalt mal al Oltului și că poate fi o alternativă viabilă pentru transportul local? Cerem oficialilor MT și ARF să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu. Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 minute pe DN7. Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu”, a explicat Pro Infrastructură.

Mai mult, reprezentanții Pro Infrastructură spun că dacă exista nistegândire suplimentară, se refacționa toată linia între Câineni și Podu Olt și se găseau metode de creștere a vitezei care acum e 50 km/h (vezi livret). Mai avem! Se putea face și un pod temporar la Boița. Și o haltă care să asigure accesul localității la calea ferată. Sunt doar 300 de metri între Boița și linie, dar cea mai apropiată gară este la 5 km în Tălmaciu. Un PO la Boița ar fi foarte util în următorii 8-10 ani cât se va lucra la autostradă. Și firește și după aceea, că doar nu-l demolezi. Dar cine să gândească feroviar în țara politicienilor-șoferi cu girofar albastru?!”, a concluzionat Asociația Pro Infrastructură.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Amușinarea lui Orban pe la București arată că pe măsură ce se blochează colaborarea energetică cu Ucraina, cu atât devine mai importantă cea cu Români…