Principalele surse de informare pentru români: televiziunea, rețelele de socializare și site-urile de știri (studiu)
Sursele de informare ale românilor sunt televiziunea, rețelele de socializare și site-urile de știri, iar pentru două treimi (66%) dintre cei aceștia domeniul de interes este sănătatea, arată rezultatele unui studiu de specialitate privind relevanța brandurilor pentru consumatorii români, publicat luni.
Potrivit cercetării "Relevanța brandurilor. Ce contează cu adevărat pentru consumatori', realizată de iSense Solution pentru Golin România, mesajele transmise în spațiul public de către branduri trebuie să fie în primul rând utile/practice (69%) pentru a atrage atenția. De asemenea, peste jumătate dintre cei intervievați (56%) au afirmat că mesajele trebuie să fie informative, iar 35% amuzante sau distractive.
Pe de altă parte, 19% dintre români sunt interesați de informațiile inspiraționale, 18% de cele surprinzătoare, 10% de informațiile populare sau la modă și 7% de cele șocante.
În ceea ce privește sursele de informare preferate de români, topul este condus de TV și rețelele sociale, urmate de site-urile de știri și site-urile companiilor. Ierarhia mai cuprinde familia, prietenii sau colegii.
Conform sursei citate, în 2017, românii au acordat atenție în special informațiilor din domeniile sănătate (66%), economie (64%), celor despre diverse produse achiziționate (59%), familie/prieteni 59%, DYI/video/rețete culinare (57%).
Pentru 2018, punctele de interes vor fi din domeniile știință și tehnologie (51%), sănătate (50%) și din cel financiar (45%), în timp ce știrile despre vedete vor scădea în relevanță.
La nivel global, consumatorii au fost mai interesați de informațiile referitoare la politică (59%), divertisment (57%), de știrile despre vedete (55%) sau din domeniul economiei (49%).
În cadrul cercetării realizată de Golin România și iSense Solutions au fost analizate trei categorii de consum care influențează zilnic viețile românilor: energie, tehnologie și cafea&ciocolată.
Astfel, în categoria energie, românii sunt de părere că brandul ideal ar trebui să fie de încredere, eficace și transparent, însă principalele branduri din această industrie sunt percepute mai degrabă ca fiind populare, eficace și esențiale.
Rezultatele sunt similare în categoria tehnologie, în care un brand ideal ar trebui să fie de încredere, eficace, modern, inovator și transparent, însă principalele branduri din industrie punctează mai mult la capitolele popularitate, prestigiu, modern.
Situația este mai echilibrată în categoria micilor plăceri ale vieții. Românii consideră că brandul ideal de cafea sau de ciocolată trebuie să fie în primul rând popular, autentic și prietenos, iar principalele branduri se apropie de aceste așteptări, fiind percepute ca populare, autentice și de prestigiu.
Studiul iSense Solutions a inclus o etapă calitativă (interviuri etnografice), precum și o etapă cantitativă pe un eșantion de 500 de respondenți, utilizatori de internet din mediul urban și rural, cu vârste între 18 și 65 de ani.
Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în luna august 2017, iar marja de eroare este de +/—4,38%, la un nivel de încredere de 95%.
AGERPRES