Prima publicitate televizată a campaniei lui Trump provoacă o nouă controversă
Republicanul Donald Trump, candidat în alegerile prezidențiale americane, a făcut publică luni prima sa publicitate televizată a campaniei, atrăgându-și noi critici pentru că în timp ce vorbea despre Mexic și-a ilustrat cuvintele cu imagini ale migranților din Maroc, relatează AFP.
În acest scurt spot publicitar de 30 de secunde, o voce masculină amintește că Donald Trump, aflat pe primul loc în sondaje pentru alegerile primare republicane, vrea 'să interzică temporar intrarea musulmanilor în SUA' pentru a combate terorismul islamist. Discursul este ilustrat de fotografia cuplului care a comis atentatul de la San Bernardino, în California, soldat cu 14 morți în decembrie. 'El va tăia rapid capul Statului Islamic și îi va lua petrolul', afirmă vocea.
Donald Trump 'va opri imigrația clandestină construind un zid de-a lungul frontierei sudice (cu Mexicul), care va fi plătit de Mexic', continuă ea.
O scurtă secvență arată zeci de persoane părând să încerce să traverseze în fugă frontiera apărată de un grilaj. Numai că indivizii respectivi nu sunt mexicani.
Imaginile fuseseră filmate în mai 2014 și 'arată marocani traversând frontiera' pentru a intra în enclava spaniolă Melilla, în nordul Marocului, potrivit site-ului Politifact. Dacă imaginile par să arate triplul grilaj de la frontiera care separă Marocul de enclava spaniolă, migranții care încearcă frecvent să o treacă sunt în mare majoritate originari din Africa Subsahariană și nu marocani.
Campania lui Donald Trump a afirmat apoi că utilizarea acestor imagini era 'intenționată și aleasă pentru a arăta gravul impact al unei frontiere deschise și adevărata amenințare căreia trebuie să-i facă față americanii dacă nu construiesc imediat un zid pentru a stopa imigrația clandestină'.
Spotul televizat se termină cu miliardarul în campanie, rostindu-și răspicat sloganul pe fondul uralelor: 'Noi vom reda măreția Americii'.
El va fi difuzat de marți în statele americane Iowa și New Hampshire, primele în care se va vota la începutul lunii februarie în procesul de desemnare a candidaților republican și democrat pentru alegerea prezidențială din noiembrie.
Trump, care își finanțează campania prezidențială, s-a mulțumit până în prezent cu publicitate radio în primele trei state invitate să voteze.
El intenționează să cheltuiască cel puțin două milioane de dolari săptămânal pentru aceste spoturi publicitare televizate, potrivit unui comunicat.
'Eu sunt la 35 de milioane de dolari sub buget. Noi am cheltuit cei mai puțini bani și avem cele mai bune rezultate, iar acesta este genul de reflexie de care țara are nevoie', explică Trump, declarându-se 'foarte mândru de această publicitate. Nu știu dacă am nevoie de ea, dar nu vreau să-mi asum niciun risc, pentru că dacă eu câștig, vom reda Americii măreția sa'.
AGERPRES www.agerpres.ro