Prima capitală din Europa care interzice trotinetele electrice de închiriat

Prima capitală din Europa care interzice trotinetele electrice de închiriat

Începând de vineri, 1 septembrie, Parisul va deveni prima capitală europeană care interzice trotinetele electrice de închiriat, informează France24.

trotinete electrice 0 jpeg

Locuitorii Parisului au votat interzicerea acestor mijloace de transport care pot fi închiriate contra cost într-un referendum organizat în luna aprilie.

Referendumul a trecut cu 90% din voturi, deși prezența la vot a fost de doar 7,5%. Interdicția care intră în vigoare mâine în Paris se aplică trotinetelor electrice care sunt oferite sub formă de închiriere de mai mulți operatori privați începând cu 2018.

În același timp, locuitorii Parisului care dețin aceste mijloace de transport le vor putea folosi în continuare.

Într-una din marile capitale ale planetei, o singură societate de închiriere a acestor trotinete mizează pe 400.000 de clienți, lunar.

Circa 9 din 10 accidente se produc din vina conducătorilor trotinetelor“, transmite Uniunea Asigurătorilor din România . Potrivit uniunii, principalele cauze constau în abaterile de la respectarea regulilor de circulație, viteza neadaptată la condițiile de drum, neacordarea de prioritate, neasigurarea la schimbarea direcției de mers sau circulația pe sens opus.

Datele Poliției arată că numărul accidentelor de circulație în care sunt implicați utilizatorii de trotinete electrice a fost în creștere în ultimii ani, astfel că în 2022 au avut loc peste 1.250 de astfel de accidente, atât ușoare, cât și grave. Și în cazul accidentelor ușoare, vina aparține de cele mai multe ori tot utilizatorilor de trotinete.

Fostul campion naţional la raliuri și expert în conducere defensivă Valentin Porcişteanu a explicat pentru „Adevărul“ ce ar trebui făcut pentru ca numărul accidentelor în care sunt implicate trotinete electrice să scadă în mod sesizabil. „În primul rând, aceste vehicule ar trebui înregistrate la primării, așa cum se întâmplă acum cu scuterele cu motoare mici. Acest lucru vine cu două avantaje. Mai întâi, ar apărea obligativitatea achitării RCA . Mai important, această înregistrare a vehiculului vine și cu o responsabilizare a proprietarului, cu o teamă de a nu fi pedepsit dacă încalcă legea. Apoi, conducătorii unor astfel de mijloace de locomoție ar trebui să dea și un soi de examen de conducere pentru aceste vehicule. Evident, sunt excluși cei care au deja cu permis categoria B. Cel care circulă cu trotineta electrică trebuie să știe legislație, trebuie să aibă minime deprinderi de conducere. Vorbesc cumva de un permis similar celui denumit AM, care permite conducerea scuterelor mici pe drumuri publice. Una peste alta, cred că trotinetele electrice trebuie să aibă un regim similar celui al scuterelor cu motoare mici, mai ales că există astfel de vehicule modificate, la care limitările au fost eliminate și care ajung la viteze de 60 de kilometri pe oră“, a precizat Valentin Porcișteanu.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Greu de crezut așa ceva, dar...

2 Culisele picante din spatele așa-zisei crize dintre partidele „condamnate” să împartă un ciolan mai auster

3 VIDEO Singura întrebare care l-a făcut pe Putin să tușească...

4 DOCUMENT Pensiile rămân înghețate o perioadă, salariile bugetarilor la fel, dar pentru întreg anul viitor / Toate modificările importante

5 Observația lui Liviu Avram despre legătura dintre Ciucă și Georgescu în contextul noilor dezvăluiri