Președintele, atacat din nou! Avem de-a face cu o operațiune concertată de destabilizare a României? Citiți ce-au postat Tăriceanu și Ciolacu!
Președintele, atacat din nou! Avem de-a face cu o operațiune concertată de destabilizare a României? Citiți ce-au postat Tăriceanu și Ciolacu!
Ciolacu anunță că PSD va depune o plângere la CNCD împotriva lui Iohannis pentru instigare la ură!!! Cere intervenţia SRI şi SIE după declaraţiile lui Iohannis privind Ardealul!!!
Preşedintele interimar al PSD, Marcel Ciolacu, a lansat un atac dur, via Facebook, la adresa preşedintelui Klaus Iohannis şi a Guvernului PNL. Cu imaginea proaspăt „şifonată” după scandalul trecerii tacite, de către Camera Deputaţilor, a proiectului ce acordă autonomie Ţinutului Secuiesc, Ciolacu îl acuză pe şeful statului că prin declaraţia făcută pe această temă „a vrut să acopere incompetenţa Guvernului PNL pe care îl conduce”.
Marcel Ciolacu, a cărui demisie a fost cerută chiar din sânul propriului partid de către rivalii săi, solicită SRI şi SIE să „dezmintă această minciună grosolană a lui Iohannis” [cum că el şi PSD ar vrea să dea Ardealul ungurilor – n.r.] şi ameninţă că partidul său va depune „plângere la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării împotriva lui Iohannis pentru instigare la ură pe baza răspândirii de informaţii false”.
Redăm mai jos postarea şefului pesediştilor:
„Iohannis a vrut să acopere incompetenţa Guvernului PNL pe care îl conduce! De asta a avut acea ieşire necontrolată şi mincinoasă legată de Ţinutul Secuiesc!!! Cer SRI şi SIE să dezmintă această minciună grosolană a lui Iohannis!
Iohannis vrea să ascundă, de fapt, că 1.027.824 de români sunt astăzi aruncaţi în şomaj tehnic, iar alţi 260.171 şi-au pierdut deja locul de muncă. Cei mai mulţi dintre ei nu mai au bani să supravieţuiască decât o lună de zile şi nu ştiu dacă şi când se vor întoarce la muncă. Asta e realitatea pe care o ascunde preşedintele.
Iohannis şi-ar fi dorit să ascundă incompetenţa guvernului PNL care nu vine cu un PLAN DE RELANSARE A ECONOMIEI. Singurii care au făcut sacrificii au fost cetăţenii, care au stat în casă. E dreptul lor să ştie când se pot întoarce la muncă, când pot să-şi ia salariu. Nici guvernul PNL şi nici Iohannis nu le spun nimic! Apelează la diversiuni penibile!
Iohannis vrea să treacă sub tăcere distrugerea a 600.000 de firme româneşti, care nu au primit niciun ajutor, care şi-au trimis angajaţii în şomaj, oameni care au rate la bănci pe care nu au de unde să le plătească.
Nu în ultimul rând, Iohannis nu ştie ce să le spună părinţilor care nu mai au bani, care vor trebui să se ducă în cele din urmă la serviciu şi care nu ştiu cu cine să lase copiii acasă. Şi asta pentru că şcolile şi grădiniţele rămân închise, iar după 15 mai încetează şi compensaţia de 75% din salariu.
Dar în Transilvania, care va fi pentru totdeauna PĂMÂNT ROMÂNESC, Iohannis şi PNL au început să piardă în fiecare zi din încrederea românilor. Nemulţumirea ardelenilor creşte în fiecare zi! Nu mai au locuri de muncă, nu mai au venituri sigure, firmele unde lucrează se închid rând pe rând. Şi atunci, Iohannis a apelat la minciună şi ură ca să le abată atenţia de la problemele lor reale.
Iohannis şi Guvernul lui PNL nu au răspuns la aceste probleme de zi cu zi ale românilor şi atunci au recurs la cea mai josnică tactică: incitarea la ură, tensiuni interetnice şi minciună grosolană!
Nici măcar un elev de şcoală nu şi-ar putea imagina că un român, un partid politic sau o organizaţie ar putea vreodată să atenteze la integritatea României. Atacul lui Iohannis este cât se poate de penibil! NIMENI NU VINDE ARDEALUL! România este o ţară membră a Uniunii Europene şi NATO! Din păcate, Iohannis nu este un preşedinte european!
Şi pentru că adevărul trebuie să iasă la suprafaţă:
1. Îi solicit ferm preşedintelui Iohannis să vină cu dovezi clare, altfel toată lumea va înţelege că este o nouă minciună din seria celor pe care le-a lansat la adresa profesorului Străinu-Cercel sau pe tema redeschiderii şcolilor din Franţa.
2. Solicit comisiilor parlamentare de control SRI şi SIE să se întrunească săptămâna viitoare şi să convoace şefii serviciilor pentru a prezenta un raport oficial asupra informaţiilor false enunţate în spaţiul public de preşedintele Iohannis.
3. PSD va depune o plângere la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării împotriva lui Iohannis pentru instigare la ură pe baza răspândirii de informaţii false.
Iohannis nu-şi poate depăşi condiţia de preşedinte PNL! Se poartă ca şi cum nu este preşedintele tuturor românilor!”
Tăriceanu: De unde avea informaţiile domnul Iohannis? De la serviciile românești, de la serviciile străine sau a aruncat o petardă ca să scape de investigația pe „Operațiunea Sparanghelul”?
Preşedintele ALDE, Călin Popescu-Tăriceanu, se întreabă într-un mesaj pe Facebook, de unde a avut preşedintele Klaus Iohannis informaţiile în legătură cu o presupusă „înţelegere” a PSD cu premierul Ungariei pentru „a ceda Ardealul”.
„O întrebare absolut logică: de unde avea informaţiile domnul Iohannis? Dacă nu le are de la serviciile româneşti, mai rămân două opţiuni: de la servicii străine sau pur şi simplu domnul Iohannis a aruncat o petardă ca să scape de investigaţia pe ‘Operaţiunea sparanghelul'”, scrie Tăriceanu, într-un mesaj postat vineri pe Facebook.
-----------------
Documente/Dovada complicității trădătoare a PSD/Lege adoptată tacit și în Senat. Limba maghiară ar putea deveni limbă obligatorie în Ardeal. Comisia Juridică, condusă de Șerban Nicolae, a dat aviz pozitiv.
La începutul lunii aprilie, Senatul a adoptat tacit un proiect de lege problematic iniţiat de UDMR: autorităţile locale sunt obligate să folosească oficial în comunităţile unde o minoritate naţională are peste 20% limba minorităţii respective.
Proiectul vizează, de fapt, impunerea limbii maghiare în localităţile din Transilvania, dominate de minoritatea maghiară. Comisia Juridică, condusă de Şerban Nicolae, a dat aviz pozitiv în plină pandemie, dezvăluie Adevărul .
Proiectul, asumat de toţi parlamentarii UDMR, care vizează modificarea Codului Administrativ, a fost înregistrat la Senat în toamna anului trecut. În Senat, PSD are singur majoritate.
Articolul 94 din proiectul legislativ e dedicat folosirii limbii minorităţilor naţionale:
Traseul legii
Pe 13.11.2019 a primit aviz NEGATIV de la Consiliul Economic şi Social.
Pe 16.12.2019 a primit aviz POZITIV, ”cu observații şi propuneri”, de la Consiliul Legislativ. De obicei, Consiliul Legislativ dă aviz pozitiv cu observaţii tuturor proiectelor de lege, fără să intre pe fond, ci doar pe formă iniţiativei.
Pe 4.03.2020 a primit aviz NEGATIV de la Comisia de Muncă.
Pe 30.03.2020, în plină pandemie de coronavirus, proiectul a primit aviz POZITIV şi de la Comisia Juridică a Senatului, condusă de Şerban Nicolae şi dominată de PSD.
Pe 8.04.2020 a fost adoptat tacit de Senat, unde PSD are singur majoritate.
Este al doilea proiect de lege iniţiat de UDMR care trece prin adoptare tacită cu sprijinul sau din neatenţia PSD. Adoptarea proiectului de lege privind autonomia Ţinutului Secuiesc a fost, se pare, primul pas.
Traseul legislativ:
Propunere legislativă privind Codul administrativ
adresa de înaintare a iniţiativei legislative pentru dezbatere
expunerea de motive la iniţiativa legislativă
forma iniţiatorului
SE 13-11-2019 trimis pentru aviz la Consiliul Economic şi Social SE 13-11-2019 trimis pentru aviz la Consiliul Legislativ (termen: 13.12.2019) SE 13-11-2019 trimis pentru punct de vedere la Guvern SE 12-12-2019 primire aviz de la Consiliul Economic şi Social - cu nr. 6147/12.12.2019 (negativ)
avizul Consiliului Economic şi Social
SE 16-12-2019 înregistrat la Senat pt. informare SE 16-12-2019 primire aviz de la Consiliul Legislativ - cu nr. 1010/16.12.2019 (favorabil)
avizul Consiliului Legislativ
SE 04-02-2020 trimis pentru aviz la Comisia pentru constituţionalitate
adresa de sesizare a comisiei pentru stabilirea competenţei de dezbatere ca primă Cameră sesizată
SE 11-02-2020 Comisia pentru constituţionalitate transmite avizul cu nr. 168(Senatul este prima cameră sesizată)
avizul comisiei pentru stabilirea competenţei de dezbatere ca primă Cameră sesizată
SE 17-02-2020 Înregistrat la Senat pentru dezbatere cu nr.b506
adresa de înaintare a iniţiativei legislative pentru dezbatere
expunerea de motive la iniţiativa legislativă
forma iniţiatorului
SE 24-02-2020 cu nr.L88 prezentare în Biroul permanent; Senatul e prima Cameră sesizată SE 24-02-2020 trimis pentru raport la Comisia pentru administraţie publică (TERMEN: 24/03/2020) SE 24-02-2020 trimis pentru aviz la Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări (TERMEN: 17/03/2020) SE 24-02-2020 trimis pentru aviz la Comisia pentru drepturile omului, egalitate de şanse, culte şi minorităţi (TERMEN: 17/03/2020) SE 24-02-2020 trimis pentru aviz la Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială (TERMEN: 17/03/2020) SE 24-02-2020 trimis pentru aviz la Comisia pentru sănătate publică (TERMEN: 17/03/2020) SE 04-03-2020 Comisia pentru drepturile omului, egalitate de şanse, culte şi minorităţi transmite avizul cu nr. 107-FAVORABIL
aviz - Comisia pentru drepturile omului, egalitate de şanse, culte şi minorităţi
SE 10-03-2020 Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială transmite avizul cu nr. 55-NEGATIV
aviz - Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială
SE 30-03-2020 Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări transmite avizul cu nr. 39-FAVORABIL
aviz - Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări
SE 08-04-2020 adoptat de Senat (adoptat în condiţiile art.75 alin.(2) teza a III-a din Constituţia României, republicată)
forma adoptată de Senat
adresa prin care iniţiativa legislativă este transmisă la cealaltă Cameră spre dezbatere
SE 15-04-2020 Comisia pentru sănătate publică transmite avizul cu nr. 52-FAVORABIL
aviz - Comisia pentru sănătate publică
SE
- adresa de înaintare a iniţiativei legislative pentru dezbatere
- forma iniţiatorului
- expunerea de motive la iniţiativa legislativă
- adresa pentru aviz la Consiliul legislativ, Guvern, Consiliul economic şi social,…
- avizul Consiliului Legislativ
- avizul Consiliului Economic şi Social
- adresa de sesizare a comisiei pentru stabilirea competenţei de dezbatere ca primă Cameră sesizată
- avizul comisiei pentru stabilirea competenţei de dezbatere ca primă Cameră sesizată
- aviz - Comisia pentru drepturile omului, egalitate de şanse, culte şi minorităţi
- aviz - Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială
- aviz - Comisia pentru sănătate publică
- aviz - Comisia juridică, de numiri, disciplină, imunităţi şi validări
- forma adoptată de Senat
- adresa prin care iniţiativa legislativă este transmisă la cealaltă Cameră spre dezbatere
- Evaluare primară
--------------
Document incendiar/Marcel Ciolacu, președintele PSD, a convocat pe 23 martie o ședință secretă a Camerei Deputaților pentru a trece Legea Autonomiei Ținutului Secuiesc! Într-o declarație dată marți pentru Evz, Ciolacu spunea că nu știe cum a trecut proiectul de lege de Camera Deputaților!
După o scurtă pauză
În perioada aceasta, de 5 minute, vă informez că în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (2) şi alin. (3) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, publicată astăzi...
Acestea sunt?
Iniţiativele legislative pentru care Camera Deputaţilor este primă Cameră sesizată şi ale căror termene pentru dezbatere şi vot final au fost depăşite.
1. Propunerea legislativă privind Statutul de autonomie al Ţinutului Secuiesc; Pl-x 670/2019; lege organică; primă Cameră sesizată.
Data la care se împlineşte termenul constituţional pentru dezbatere şi vot final - 25 martie 2020.
„Nu am cunostinta despre acest proiect, nu a ajuns la mine, pe ordinea de zi. Sunt foarte putine proiecte care trec prin adoptare tacita prin Camera Deputatilor, dar se mai intampla. Probabil ca a stat prea mult timp la comisii si daca nu s-a cerut prelungirea termenului pentru adoptarea raportului, a trecut. Acest lucru nu inseamna ca va fi adoptat. De la Camera Deputatilor merge la Senat, unde vor avea loc dezbateri, iar acolo va fi respins cu siguranta. O astfel de lege, care contravine Constitutiei nu va fi adoptata niciodata”, a declarat Marcel Ciolacu pentru EVZ .
Camera Deputaților a adoptat tacit un proiect de lege care prevede acordarea autonomiei pentru Ținutul Secuiesc. Acesta a fost înaintat către Senat, care este for decizional.
Conform site-ului Camerei Deputaților, proiectul a fost elaborat de deputații UDMR Biro Zsolt Isvan și Kulcsar – Terza Jozsef – Gyorgy și a fost depus la prima cameră în 23 decembrie. Expunerea de motive care a stat la baza inițiativei legislative a celor doi parlamentari maghiari poate fi citită aici.
Data la care s-a împlinit termenul constituțional pentru dezbatere și vot a fost 25 martie 2020, iar consultarea publică ar fi putut avea loc până la 7 februarie.
Proiectul a primit aviz negativ de la Consiliul Legislativ, dar și de la Consiliul Economic și Social și un punct de vedere negativ de la Guvern . Cu toate acestea, proiectul a fost adoptat în 23 aprilie, ca urmare a depășirii termenului de 45 de zile în care putea fi supus la vot.
Conform proiectului adoptat de Camera Deputaților, Ținutul Secuiesc este delimitat astfel: ”Teritoriul regiunii autonome cuprinde actualele judeţe Covasna şi Harghita, precum şi scaunul istoric Mureş (Marosszék) care aparţine judeţului Mureş. Scaunele sunt teritorii tradiţionale secuieşti:
a) Scaunul Kézdi (Kézdiszék), care cuprinde localităţile aparţinătoare, având reşedinţa la Târgu Secuiesc (Kézdivásárhely),
b) Scaunul Orbai (Orbaiszék), care cuprinde localităţile aparţinătoare, având reşedinţa la Covasna (Kovâszna)
c) Scaunul Sepsi (Sepsiszék), care cuprinde localităţile aparţinătoare, având reşedinţa la Sfântu Gheorghe (Sepsiszentgyörgy)
d) Scaunul Ciuc (Csíkszék), care cuprinde localităţile aparţinătoare, având reşedinţa la Miercurea Ciuc (Csikszereda)
e) Scaunul Odorhei (Udvarhelyszék), care cuprinde localităţile aparţinătoare, având reşedinţa la Odorheiu Secuiesc (Székelyudvarhely)
f) Scaunul Gheorgheni (Gyergyószék), care cuprinde localităţile aparţinătoare, având reşedinţa la Gheorgheni (Gyergyószentmiklós)
g) Scaunul Mureş (Marosszék), care cuprinde localităţile aparţinătoare, având reşedinţa la Târgu Mureş (Marosvásárhely)
h) Scaunul Micloşoara-Brăduţ (Miklósvár-Bardoc) (Miklósvár-Bardocszék), care cuprinde localităţile aparţinătoare, având reşedinţa la Baraolt (Barót)”.
-------------
Data la care se împlineste termenul constitutional pentru dezbatere si vot final: 25.03.2020 Tip initiativa: Propunere legislativa Caracter: organic Procedura de urgenta: nu Stadiu: la Senat Initiator: 2 deputati, din care: - UDMR: Biro Zsolt-Istvan , Kulcsár-Terza József-György Consultare publica: Termen: 07.02.2020
Numar propuneri/sugestii validate: 0 Consultati: Expunerea de motive Forma iniţiatorului mai multe documente la caseta electronica a deputatului
Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale
Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi 26.02.2020 primire aviz de la: Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale 04.03.2020 primire raport de respingere de la: Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului