Comisarii au controlat 46 de operatori economici, iar printre abaterile de la legislaţia specifică protecţiei consumatorilor constatate se numără comercializarea unor produse alimentare cu data-limită de consum depăşită, utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător (cu lichide scurse şi resturi alimentare, cu urme de rugină, vopsea exfoliată şi chederele depreciate, rupte), utilizarea unor materii prime fără etichete cu elemente de identificare şi caracterizare, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora, precum şi fără-limită de consum. De asemenea, a mai fost constatată depozitarea produselor alimentare direct pe podea, utilizarea în bucătărie a unor ustensile deteriorate, veselă cu grad ridicat de uzură, lipsa informării, în lista-meniu, asupra riscurilor previzibile reprezentate de ingredientele cu potenţial alergen, lipsa informării consumatorilor cu privire la produsele ce provin din produse congelate.
O altă deficienţă era legată de inadvertenţele între preţul de la raft al produselor/serviciilor şi cel de la casa de marcat, utilizarea, la un salon spa, a unui mobilier deteriorat, a paturilor neigienizate corespunzător sau a unor prosoape rupte. În plus, s-a constatat comercializarea unor produse posibil contrafăcute, care poartă numele unor branduri cunoscute.
Unul dintre restaurantele controlate, amendate şi închise temporar în centrul comercial Promenada este Chopstix. Comisarii au constat că aici bucătarii foloseau cuţite neprofesionale şi ustensile de bucătărie cu grad ridicat de uzură, iar agregatele frigorifice erau neigienizate corespunzător, cu grătare ce prezentau exfoliere de vopsea şi rugină. Drept urmare, a fost dispusă oprirea definitivă şi retragerea din circuitul consumului uman a unei cantităţi de 80 de kilograme de produse neconforme în valoare de 6.930 de lei şi, pe lângă oprirea temporară a activităţii până la remedierea deficienţelor, comisarii au aplicat şi amenzi de 8.000 de lei.
Preşedinte al Asociaţiei Pro Consumatori, Costel Stanciu a declarat pentru „Adevărul” că aceste controale sunt în general benefice, dar că acestea trebuiau de mult realizate. „Chiar din ce a comunicat ANPC rezultă că instituţia nu a controlat de multă vreme acel centru comercial. Păi, pe frigidere nu se pune rugină într-o zi, iar ustensilele de bucătărie şi vesela nu se degradează în numai o săptămână. Este evident pentru toată lumea că angajaţii ANPC nu au prea trecut prin zonă până acum. Poate vorbim de ani. Adică poate fi şi o acţiune de marketing instituţional, mai ales că a fost aleasă şi o locaţie cu impact mediatic, iar constatările sunt facil de realizat, nu trebuie să ai specialişti, pentru că oricine poate vedea o pată de rugină sau un gândac, de exemplu”, a explicat Costel Stanciu.