Premieră istorică: Guvernul Ciolacu deschide primul segment al Autostrăzii Moldovei A7, cel mai important proiect finanțat cu bani din PNRR

Premieră istorică: Guvernul Ciolacu deschide primul segment al Autostrăzii Moldovei A7, cel mai important proiect finanțat cu bani din PNRR

Premieră istorică: Guvernul Ciolacu deschide primul segment al Autostrăzii Moldovei A7, cel mai important proiect finanțat cu bani din PNRR

Începând de joi, 7 noiembrie, România face un pas important pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, inaugurând primii 10,94 kilometri din Autostrada Moldovei A7, segmentul cunoscut drept „Cocoașa de la Focșani.” Acest tronson, finanțat prin PNRR, oferă o alternativă de mare viteză între Mândrești Munteni și Focșani Nord, fiind primul pas către conectarea tuturor regiunilor.

Proiectul A7 asigură conectarea dintre Muntenia - Moldova

Autostrada A7 este menită să devină principala arteră rutieră pentru Moldova, legând-o de Muntenia printr-o rețea modernă și sigură. Lucrările pe acest segment au necesitat o mobilizare impresionantă, cu peste 3.200 de muncitori și 1.000 utilaje și echipamente. Realizarea acestui tronson a fost posibilă prin finanțarea europeană în cadrul PNRR, iar lucrările au fost executate de UMB, companie controlată de antreprenorul român Dorinel Umbrărescu.

Aceasta reprezintă doar începutul unei infrastructuri ce promite să reducă timpii de deplasare și să conecteze Moldova de celelalte regiuni ale țării și astfel, să faciliteze dezvoltarea economică. Întregul proiect, de 320 kilometri între Ploiești și Pașcani, este divizat în 13 loturi, toate aflate în execuție.

Guvernul Ciolacu, pariu pe investițiile în infrastructură

În ultimii trei ani, cu social-democrații la conducerea Ministerului Transporturilor, s-au inaugurat 225 km de autostradă și drumuri expres, reprezentând 20% din totalul de 1.115 km de drumuri de mare viteză existente în România.

Guvernul Ciolacu a alocat, pentru acest an, un buget record pentru infrastructură, astfel încât în acest moment se lucrează la aproximativ 800 km de drumuri de mare viteză, depășind rețeaua deja funcțională, iar alți aproape 500 km sunt în faza de licitație. În acest ritm, România ar putea avea peste 2.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres până în 2029.

România, unită de PSD și prin autostrăzi

PSD își propune ca, în următorii cinci ani, toate regiunile țării să fie legate prin drumuri de mare viteză, astfel contribuind la creșterea PIB-ului județelor conectate cu cel puțin 1%.

Generăm oportunități economice în întreaga țară, reducând decalajele de dezvoltare cu 15% și determinând un efect de multiplicare de peste 40 mld. euro în economie prin investițiile în infrastructură,” se arată în Planul pentru România al lui Marcel Ciolacu.

PSD și Marcel Ciolacu au demonstrat că sunt cei care cresc veniturile românilor, salariul minim și pensiile. Calea sigură pentru România trebuie să conțină reindustrializarea economiei naționale și finalizarea autostrăzilor, oferind în același timp tuturor românilor, din țară și din diaspora, acces egal la sănătate și educație și un program național de protejare a tinerilor de droguri. CMF 31240010


Citește și:

populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”