Preluarea Ford România de către Ford Otosan, aprobată de Comisia Europeană

Preluarea Ford România de către Ford Otosan, aprobată de Comisia Europeană

„Comisia a ajuns la concluzia că achiziţia propusă nu ridică motive de îngrijorare cu privire la concurenţă, având în vedere că nu există suprapuneri între activităţile celor două companii, iar acestea nu sunt active pe aceleaşi pieţe din Spaţiul Economic European", au transmis reprezentanţii Comisiei, transmite Agerpres.

La mijlocul lunii martie anul curent, constructorul auto Ford a anunţat că a transferat proprietatea fabricii de la Craiova partenerului său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, acest proces fiind condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor.

Ford şi Ford Otosan sperau atunci ca procesul de transfer al proprietăţii să fie finalizat în cel de-al treilea trimestru al anului 2022.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan, cu aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume. În Europa, Ford este responsabilă pentru producerea, vânzarea şi întreţinerea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are aproximativ 45.000 de angajaţi la unităţile sale deţinute în totalitate şi la întreprinderile mixte consolidate şi aproximativ 59.000 de oameni când sunt incluse afacerile neconsolidate.

Ford Otosan (Ford Otomotiv Sanayi A.Ş.) este o companie cotată la bursă, în care Ford şi Koc Holding au acţiuni egale. Pe lângă producerea gamelor Transit, Transit Custom şi Transit Courier, Ford Otosan este centrul de excelenţă şi liderul global de inginerie pentru dezvoltarea vehiculelor comerciale grele şi a grupurilor motopropulsoare Ford Trucks şi oferă asistenţă globală pentru ingineria de motoare diesel şi vehicule comerciale uşoare Ford.

Vânzarea uzinei Ford România SA (fosta Automobile Craiova SA) a fost făcută pentru suma de 575 de milioane de euro , la care se vor adăuga alte 140 de milioane de euro, plată condiţionată de nivelul de utilizare a capacităţii industriale de la Craiova.

Planurile asumate de Ford Otosan cuprind lansarea în producţie a două noi modele cu motoare termice, Transit Courier şi Tourneo Courier, din 2023, precum şi a trei vehicule electrice: Ford Puma, Transit Courier şi Tourneo Courier, începând din 2024, relevă datele analizate de Profit.ro

Actuala Companie Naţională de Vânzări va fi separată de Ford Romania SA, va menţine activităţile de vânzări Ford din România şi va fi redenumită Ford Romania Services SRL.

De asemenea, contractul de vânzare-cumpărare prevede oprirea producţiei modelului EcoSport, în toamna acestui an, pentru a face loc noilor modele.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Viitorul președinte al României...

2 Foarte interesante amănunte...

3 Se prăbușește frontul din Ucraina? / Anchetă SBU, după ce presa din Ucraina a aflat că generalul Kirilo Budanov le-a transmis parlamentarilor un avertis…

4 Oile, caprele, lupii și tigrii lui Georgescu, șarlatanul de aur monoatomic

5 Această navă de spionaj în flăcări spune multe despre adevărata față a Rusiei