Predoiu: Inițiativa lui Tăriceanu privind justiția - proastă; ar produce o ruptură între puterile statului
Prim-vicepreședintele PNL Cătălin Predoiu susține că propunerea președintelui Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, referitoare la numirea conducerii ÎCCJ chiar de către această instituție este una proastă, motivând că această idee ar produce o ruptură între puterile statului.
"Nu am citit o motivare a acestei propuneri a dlui președinte al Senatului. Modificările la arhitectura sistemului judiciar nu se fac pe colțul mesei și sunt precedate de o analiză serioasă a stadiului în care se află reformele în justiție, aplicarea noilor Coduri, funcționalitatea instituțiilor, se fac pe baza unor dezbateri, consultare cu sistemul. A începe acum să umblăm la arhitectura sistemului judiciar pe nepusă masă și fără o motivație transparentă cred că este o idee proastă sau exotică. Nu fac alte comentarii, nu cunosc în detaliu propunerea", a declarat fostul ministru al Justiției, la Parlament.
El a subliniat că inițiativa președintelui Senatului ar produce o ruptură între puterile statului.
"Eu cred că această propunere a dlui Tăriceanu ar induce un dezechilibru, o ruptură între puterile statului și o întoarcere spre sine a sistemului judiciar. Ne-am îndrepta spre un autarhism care cred că nu ar fi bine-venit în acest moment. Orice modificare la legile justiției se face numai fundamentată de o studiere prealabilă a funcționalității sistemului judiciar, a nevoilor acestuia și ale cetățeanului. Deocamdată avem un MCV care confirmă faptul că reformele făcute în anii anteriori au dat rezultate. Deci, justiția merge, cel puțin din perspectiva acestui raport, pe o cale foarte bună și dacă vreți să vulgarizez subiectul: dacă nici la fotbal nu schimbi echipa care joacă bine, nu știu de ce ne apucăm acum să facem inovații de la vârful Senatului în sistemul judiciar", a afirmat Predoiu.
Liberalul a arătat că numirile făcute în justiție de către șeful statului se practică și în alte țări.
"Modul în care se fac numirile în sistemul judiciar la noi nu este unul particular, este un sistem întâlnit în democrații, pentru că există o interacțiune între puterile statului și este firesc ca la un moment dat șeful statului să aibă un ultim cuvânt de spus în ceea ce privește numirile din fruntea sistemului judiciar. Este în Constituția SUA unde președintele are un rol chiar mai pregnant decât în România în astfel de numiri din sistemul judiciar. Este vorba de o normalitate finală, pe care o are președintele, este precedată de filtre și nu se pune problema unui amestec politic, ci a unei așezări echilibrate între puterile statului", a spus Cătălin Predoiu.
AGERPRES/(A — autor: Florentina Peia, editor: Andreea Rotaru, editor online: Gabriela Badea)