Pornhub dă în judecată Uniunea Europeană
Două dintre cele mai mari companii de conținut pornografic din Europa dau în judecată Uniunea Europeană din cauza noilor obligații de moderare a conținutului online, conform dosarelor depuse în instanță și a două surse care cunosc subiectul, relatează Politico.
Pornhub contestă faptul că este inclusă în categoria așa-numitelor platforme online foarte mari, care se confruntă cu obligații suplimentare în temeiul noii Legi a Serviciilor Digitale (DSA), potrivit surselor. Pornhub și Xvideos au cerut, de asemenea, instanței să suspede o regulă care le cere să construiască o bază de date publică detaliată a anunțurilor care rulează pe platformele lor, potrivit surselor.
Stripchat a depus, de asemenea, un dosar împotriva Comisiei Europene, dar încă nu este clar ce legislație UE contestă compania.
Contestațiile au fost depuse la Tribunalul UE din Luxemburg pe 1 martie, în cazul Pornhub și Xvideos, și pe 29 februarie în cazul Stripchat.
În decembrie, Comisia Europeană a decis că cele trei plarforme pornografice intră în categoria platformelor online foarte mari, în baza definiției DSA. Astfel de platforme, vizitate de peste 45 de milioane de europeni în medie în fiecare lună, se confruntă cu obligații suplimentare în lupta împotriva conținutului ilegal și dăunător, inclusiv prin implementarea unor mecanisme de blocare a accesului minorilor. Platformele vor trebui, de asemenea, să prezinte până pe 20 aprilie planuri detaliate despre cum limitează riscurile majore, cum ar fi violența împotriva femeilor și protecția minorilor.
Încălcarea noii legi poate duce la amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală a unei companii. Proprietarii site-urilor au avut termen până la începutul lunii martie să conteste deciziile.
Pornhub a declarat anterior că are 33 de milioane de utilizatori în fiecare lună, în timp ce Stripchat a spus că a fost vizitat de aproape 32 de milioane de europeni în fiecare lună. XVideos a dezvăluit că are peste 160 de milioane de utilizatori în UE.
Retailerii online Zalando și Amazon au contestat anterior statutul de platforme foarte mari. Amazon a obținut o victorie parțială și nu este obligată să creeze o bază de date publică a anunțurilor.