EXPLOZIV/EADS-Puroiul din venele clasei politice româneşti

EXPLOZIV/EADS-Puroiul din venele clasei politice româneşti

O ştire AFP a făcut înconjurul lumii: Procurorii Parchetului din Munchen au percheziţionat filiale ale Grupului „Airbus Defence and Space” - numele sub care s-a reorganizat EADS. De ce? Magistraţii nemţi au informaţii că s-ar fi comis acte de corupţie în România şi Arabia Saudită. Ce sume ar fi fost fraudate? Circa 3 miliarde de euro, în afaceri cu echipamente şi servicii care garantează securitatea frontierelor. Unde au descins procurorii? În sediile filialei germane „Airbus Defence and Space”. Percheziţiile au avut loc în localităţile germane Ottobrunn, Unterschleissheim, Ingolstadt, Ulm şi Friedrichshafen. Vă reamintim că „Airbus Defence and Space” a fost creată la începutul anului 2014, prin comasarea a trei foste divizii EADS, iar Parchetul examinează transferuri de bani suspecte, de mai multe sute de milioane de euro. Cotidianul naţional PUTEREA publică, în exclusivitate, Schema Fraudei EADS. Vom arăta ce sume au încasat drept mită miniştrii, ce ilegalităţi comite Oprea, ce personaje au negociat în Franţa cu Arnaud Lagardere, cum şi-a cimentat prietenia Ion Ţiriac cu Dieter Zetche - actualul şef al Daimler - şi cu Stefan Zoller, ex-CEO EADS etc, scrie, într-un material de excepţie, jurnalistul  Mihai Pâlşu în Puterea.ro .

Informaţii 100% adevărate

În această secţiune vă ofer informaţii obţinute din mai multe surse, din documente oficiale şi din comunicatele DNA şi ale procurorilor germani. Vă invit să urmărim săgeţile roşii.

Ordinul către Zaharia

În urmă cu 10 ani, Executivul Adrian Năstase a luat decizia să securizeze graniţele şi să ofere, fără licitaţie, acest contract societăţii germano-franceze EADS. Ioan Rus, ministrul MAI la acea vreme, a dat ordin trupei de generali conduse de Toma Zaharia să negocieze un contract cu şefii EADS, în anumiţi termeni care, în final, au dus la fraudarea banului public.

Pentru a da o notă de legalitate, MAI a cerut „producerea” unui studiu de fezabilitate. Studiul a fost întocmit de firma BEARING POINT, în câteva zile, prin compilaţia altora existente la MAI. A doua zi, după ce a depus studiul de fezabilitate, BEARING POINT a primit pentru serviciul său 400.000 de euro!

Următorul pas a fost semnarea contractului, în august 2004. Din partea firmei româneşti a semnat, în baza unui ordin de ministru dat de Marian Săniuţă, generalul Toma Zaharia, iar din partea EADS, Rainer Hertrich. Au participat la eveniment cancelarul german Gerhard Schroder şi premierul Adrian Năstase. Valoarea contractului s-a cifrat la circa 650 de milioane de euro.

Capitolul Blaga

În 2005 a venit ministru la MAI pedelistul Vasile Blaga, care are relaţii extraodinar de bune cu Ion Ţiriac de pe vremea când „Buldogul” era şeful vămilor din România şi „Mustaţă” importa maşini nemţeşti. În timpul mandatului, Blaga a făcut o plângere penală în care incrimina anumite condiţii stipulate în contract şi îi acuza de ilegalităţi pe semnatarii contractului. Plângerea sa a primit NUP. Totuşi, Vasile Blaga a diminuat valoarea contractului, aduncându-l la 524 de milioane de euro. Apare întrebarea: Care a fost mobilul lui Blaga să facă plângere penală şi să reducă valoarea contractului că doar nu a devenit, brusc, apărătorul banului public? Răspunsul, la secţiunea informaţii năucitoare!

Binomul Dan Nica-Şerban Nicolae

Din 2005 până în 2009 s-au succedat la şefia MAI Cristian David, Gabriel Oprea, Liviu Dragnea şi Dan Nica. Ministrul Dan Nica a fost cel care a rectificat contractul, ridicând suma la 750 de milioane de euro în 2009. Lângă Nica a stat drepţi la corupţie Şerban Nicolae, care era secretar de stat în Ministerul Administraţiei şi Internelor. De fapt, Şerban Nicolae a parafat suplimentarea contractului nu cu 300 de milioane de euro cum l-a acuzat “pe faţă” cu subiect şi predicat Elena Udrea în 2009, ci cu „doar” 200 de milioane de euro. Despre mobilul lui Şerban Nicolae citiţi în secţiunea informaţii năucitoare! Vă mai spunem că începând cu 2004 şi până în prezent, MAI a plătit circa 405 milioane de euro din contractul cu EADS.

Informaţii care ne luminează

În această secţiune vă ofer informaţii obţinute din mai multe surse şi din documente oficiale. Vom vedea cum relaţiile cimentate după ani buni de afaceri oneroase duc la jefuirea banului public. Vom vedea cum Filiera Ion Ţiriac a pus la cale o afacere de sute de milioane de euro. Din această afacere proastă pentru România, gaşca lui „Mustaţă” a obţinut un profit ilegal de peste 15 milioane de euro. 

Filiera Ion Ţiriac

Ion Ţiriac este liantul care a unit miniştrii români cu afaceriştii germani şi francezi. La acea dată, Ţiriac făcea afaceri cu ministrul Ioan Rus: comerţ cu automobile. De asemenea, pe Ţiriac îl leagă de Dieter Zetche, actualul CEO Daimler Chrysler, o prietenie cimentată în România încă din anii ’90, graţie autoturismelor produse de nemţi. Mai precis, „Mustaţă” a obţinut condiţii foarte avantajoase, prin intermediul lui Zetche - şeful de vânzări la Daimler la acea vreme -, să comercializeze automobile Mercedes în România, adică să deschidă o piaţă nouă.

În vara primilor ani de democraţie, pe strada Kalinin, actuala Mircea Eliade, în dreptul casei închiriate de Ion Ţiriac de la stat, la preţ de nimic, zeci de remorci încărcate cu 6-8 Mercedesuri staţionau pentru scurte perioade de timp. Sutele de autoturisme nu au fost vândute niciodată în România. Ele au fost trimise de Ţiriac în ţările arabe, pe pieţe emergente. Motivul? Diferenţa dintre preţul de achiziţie preferenţial şi cel de vânzare normal pe o piaţă emergentă depăşea jumătate din valoarea unei maşini. Unde au ajuns aceşti „bani frumoşi”? La Ţiriac şi Zetche. Apoi, Ion Ţiriac a mai dat un tun automobilistic: deşi nu întrunea condiţiile vitale, firma lui a achiziţioant de la Daimler, graţie aceluiaşi Zetche, autobuze pe care le-a vândut la… RATB. Povestea cu „uite aerul, nu-i aerul condiţionat în autobuze” o ştie toată lumea! Banii s-au plătit conform contractului, pentru autobuze dotate cu aer condiţionat! Au mai fost şi alte afaceri din care binomul Ţiriac-Zetche a obţinut sume mari de bani în detrimentul companiei Daimler şi a statelor german şi român.

Prin intermediul lui Zetche, Ţiriac l-a cooptat în filiera lui pe Cancelarul german Gerhard Schroder şi pe Stefan Zoller, CEO EADS Germania până în 2012.

Ion Ţiriac a avut realţii foarte bune şi cu fondatorul concernului francez LAGARDERE SCA, Jean-Luc Lagardere. Începând cu 2003, „Mustaţă” „serveşte” o lungă şi prosperă relaţie economică cu Arnaud Lagardere, fiul lui Jean-Luc şi urmaşul la tronul LAGARDERE SCA. În urmă cu câţiva ani, Arnaud Lagardere a fost la un pas de a intra în faliment.

Grupul LAGARDERE SCA împreună cu Fundaţia Secolul XXI, unde a fost preşedinte Victor Ponta, au deţinut în co-proprietate postul Radio XXI. Ion Ţiriac a fost destul de dibaci încât să-l bage pe gât lui Lagardere pe promiţătorul tânăr politician Victor Ponta.

Udrea şi Urdăreanu, în Franţa

Într-o anumită dată, într-un anumit an, în povestea EADS, Arnaud Lagardere a fost solicitat să aibă o întâlnire de taină, în Franţa, cu Elena Udrea şi Tiberiu Urdăreanu, patronul UTI. De ce oare? O să ne spună DNA când o să fie nevoie! Sau Vasile Blaga când o să aibă degetele băgate în tocul uşilor!

Informaţii năucitoare

Aceasta este secţiunea care va da mari dureri de cap actorilor principali ai escrocheriei EADS. Informaţiile sunt obţinute din una sau mai multe surse. Aici facem vorbire de acţiuni care confirmă faptul că aleşii poporului s-au rupt de mult de realitatea înconjurătoare, s-au considerat intangibili, imposibil de prins cu mânţa-n sac. Să urmărim aceleaşi săgeţi negre!

Mobilul lui Blaga

În 2005, Vasile Blaga le-a propus şefilor EADS să achiziţioneze echipamente în valoare de 60 de milioane de euro de la STS. De unde proveneau aceste echipamente? STS, prin intermediul lui Marcel Opriş - sprijinit de Traian Băsescu -, a cumpărat de 60 de milioane de euro echipamente ce s-au dovedit imposibil de folosit. La propunerea preşedintelui Traian Băsescu, pentru a scăpa de această piatră de moară, Vasile Blaga a încercat să vândă către EADS respectivele echipamente. Deşi acolitul său Ion Ţiriac a făcut lobby intens pe lângă Zetche şi Lagardere, afacerea a picat, deoarece echipamentele STS nu erau compatibile cu sistemul folosit de EADS. Acum poate înţelegeţi mai bine marea prietenie dintre Băsescu şi Opriş şi uriaşa nervozitate afişată în ultimul an de Blaga faţă de preşedinte. În fine, o informaţie demnă de Codul penal: Se afirmă în media că Vasile Blaga a luat mită 9 milioane de euro şi nu 16 milioane, cum s-a mai spus în alte produse media. Pentru a se pune la adăpost, Vasile Blaga a spus tot ce ştie la DNA despre afacerea EADS şi Filiera Ion Ţiriac.

Oprea e orbit de ură

Din cauză că Ioan Rus s-a opus vehement ca liderul UNPR Gabriel Oprea să ajungă şeful SRI, între cei doi s-a născut o duşmănie crâncenă. Ministrul Oprea a dat ordin ca anumite documente deţinute de MAI în afacerea COMICEX-EADS, considerate a fi în exemplar unic, să fie distruse şi înlocuite cu altele, care îl „afundă” spre „beci” pe Ioan Rus, iar pe el îl disculpă. Din nefericire pentru generalul Oprea, documentele originale au fost copiate şi depozitate într-un anumit fişet - DGIPI ştie! Oare Virgil „Vulpea” Ardelean ştie care este fişetul?

Nicu NIRO vs George Maior

Acelaşi ministru al MAI, Gabriel Oprea, este prieten de afaceri cu Nicu NIRO, alias Dumitru Nicolae. Când a fost chemat la DNA, Nicu NIRO a dat fuga la Oprea. Gabriel l-a asigurat că nu i se va întâmpla nimic, că va fi doar o convocare de ochii lumii şi că poate să meargă liniştit, nu va fi reţinut. Numai că năzdrăvanii procurori DNA l-au băgat într-un interogatoriu prelungit pe Dumitru Nicolae, iar judecătorii au aprobat arestarea!!!

Ei bine, valoarea informaţiei noastre este colosală: lui Nicu NIRO i s-a promis clemenţă nu dacă îl toarnă pe Gabriel Oprea, ci pe George Maior, directorul SRI! Deocamdată nu ştim în ce dosar, dar vom afla curând, chiar din comunicatele DNA!

Drumul banilor

Uşor, uşor am ajuns şi la secţiunea ce cuprinde informaţiile care ne dor cel mai mult: cine s-a înfruptat din cele 60 de milioane de euro fraudaţi? Informaţiile sunt obţinute din surse oficiale şi neoficiale. 

Binomul Harnagea-Marian

Prin semnătura unor miniştri total incompetenţi şi corupţi, MAI a plătit până la această oră circa 405 milioane de euro, conform contractului COMICEX-EADS.

După cum vedem, pe faţă, tandemul Cătălin Harnagea-Dorin Marian a pus mâna pe o halcă din banul public. Evident, prin intermediul celebrului contract de consultanţă. Nu de alta, dar Harnagea şi Marian aveau nevoie de bani ca să guste şi ei din şampania „Nectarul Miliardarilor”, nu doar Ponta şi Ghiţă, într-un club de fiţe din Dubai! Putem spune chiar că binomul Harnagea-Marian i-a luat faţa premierului în această dulce şi spumoasă problemă.

Reţeaua Florică

Prin acelaşi procedeu, contract de consultanţă, Reţeaua Florică a primit în diferite tranşe, de la EADS, milioane de euro. Evident, mita s-a derulat prin firma calificată în fraudă, celebra Fujitsu Siemens condusă de inegalabilul Claudiu Florică. Reţeaua lui Florică l-a avut „trezorier” pe tenismanul Dinu Pescariu şi drept „avocat” pe turnătorul Doru Boştină. Reţeaua de escroci manageriată de Florică este plină de nume celebre: Dorin Cocoş, Remus Truică, Dragoş Stan, Thomas Heinchel, fraţii Costel şi Cristinel Tănase, soţii Cornel şi Tatiana Giurgea, precum şi unul dintre „băieţii deştepţi” ai fraudei de peste 60 de milioane de euro - şeful EADS România, Cătălin Ghigea. Nu este clar dacă Ghigea a „vărsat” informaţii preţioase la DNA.

În prima fază, au turnat „la greu” Dan Nica, Claudiu Florică, Dinu Pescariu şi Doru Boştină. Acum au început să se „spovedească” Dumitru Iliescu şi... Vasile Blaga! Apropo: de ce o fi fost audiat Vasile Blaga la DIICOT, zilele trecute, timp de foarte multe ore?

Filiera Ion Ţiriac

Prin Filiera Ion Ţiriac au primit foloase necuvenite miniştrii MAI în frunte cu Dan Nica, şmecherii Şerban Nicolae şi Dumitru Iliescu, CEO al Daimler, Dieter Zetche, ex-CEO al EADS Germania Stefan Zoller, Vasile Blaga, Cristian David şi Marian Săniuţă. Poate acum înţelegeţi de ce senatorul Şerban Nicolae, omul lui Ion Iliescu şi al puşcăriaşului Cătălin Voicu, este disperat să se voteze în regim de urgenţă legea prin care ziariştii să facă puşcărie dacă devoalează astfel de informaţii obţinute pe căi pur jurnalistice, nu prin efracţie sau prin încălcarea Codului penal, aşa cum o fac, zi de zi, de peste 25 de ani, „onorabili” aleşi ai poporului.

Adnotări pertinente

Miniştrii care nu sunt străini de mita şi de corupţia care au stat la baza afacerii COMICEX-EADS şi s-au făcut că plouă: Ioan Rus, Marian Săniuţă, Vasile Blaga, Cristian David, Gabriel Oprea, Dan Nica, Traian Igaş şi premierii Adrian Năstase, C.P. Tăriceanu, Emil Boc, MRU şi Victor Ponta.

 De ce, până în acest moment, trupa de generali din MAI, în frunte cu Toma Zaharia, nu a fost audiată la DNA? Generalii Toma Zaharia, Gheorghe Carp, Anton Gagiu, Mihai Bădescu şi Mihai Tătuţ reprezintă „borna 0” a fraudei EADS. De la ei au pornit documentele primare. Generalii poliţişti ştiu cel mai bine cine a dat ordin şi cum s-a fabricat contractul COMICEX-EADS care a dus la fraudarea banului public.

Toate firmele implicate în afacerea COMICEX-EADS, toţi subcontractorii au primit aviz favorabil de la DGIPI şi SRI. În 2004, DGIPI era condusă de Virgil Ardelean – supranumit „Vulpea” -, iar SRI se afla sub directoratul lui Radu Timofte, prietenul de nădejde al celui care astăzi se exprimă liber pe site, pe Facebook şi pe YouTube enervând la culme internauţii: Sorin Ovidiu Vîntu.

Mihai Pâlşu Puterea.ro


Citește și:

populare
astăzi

1 Pe asta ați citit-o?

2 Putin: „NATO a decis să intre în război cu Rusia” / Textul integral al declarației președintelui rus. Este România amenințată?

3 De citit...

4 VIDEO Pe cerul Spaniei, chiar înainte de inundațiile devastatoare

5 Frate, ce țară e asta? / Economist rus: Pentru unele familii sărace din Rusia, bărbații sunt mai prețioși morți decât vii