Podul Vidin-Calafat are nevoie de reparații la un an de la inaugurare
La doar un an și trei luni de la inaugurarea podului Vidin-Calafat, suprafața de asfalt de pe o parte a podului a trebuit să fie înlocuită în întregime, a declarat vineri Vladimir Andreev, directorul companiei mixte care gestionează podul, transmite BTA.
Potrivit lui Andreev, suprafața de asfalt de pe o parte a podului a fost complet înlocuită până la mijlocul lunii septembrie, în timp ce în direcția opusă suprafața de asfalt a fost doar parțial reparată. Lucrările de reparații sunt efectuate de firma spaniolă FCC, care a fost responsabilă și de construcția podului, în condițiile în care acestea sunt cuprinse în garanție. Inițial FCC a început doar o înlocuire parțială a suprafeței de asfalt însă ulterior a decis să înlocuiască în întregime stratul de asfalt.
Vladimir Andreev nu a putut spune când vor fi terminate lucrările deoarece constructorul nu a fixat încă un termen limită. De asemenea, nu este clar care este compania care va controla calitatea lucrărilor de reparații deoarece contractul inițial de supraveghere a expirat în momentul dării în folosință a podului. Cu toate acestea, Andreev a subliniat că lucrările care se derulează în prezent nu afectează traficul deoarece poate fi folosită o parte a podului.
Podul de la Calafat-Vidin, cel de-al doilea pod de trecere peste Dunăre între România și Bulgaria, are o lungime de aproximativ 2 kilometri, 4 benzi rutiere (două pe fiecare sens), o linie simplă de cale ferată, două trotuare și o pistă pentru bicicliști. De la darea sa în folosință, podul a fost utilizat de 650.000 de vehicule.
Valoarea investiției pentru podul mixt Calafat-Vidin, în cazul României, a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finanțare fiind asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile (75%) și de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat (25%).
AGERPRES