Piloții români așteaptă primele F-16 Fighting Falcon din Norvegia

Piloții români așteaptă primele F-16 Fighting Falcon din Norvegia

Primele avioane F-16 Fighting Falcon din cea de-a doua escadrilă de astfel de aeronave de luptă a Forțelor Aeriene Române (ROAF) vor ajunge în România în acest an, iar Ministerul Apărării Naționale continuă să fie preocupat de școlarizarea viitorilor piloți de luptă care vor opera aceste aparate.

image

Din totalul de 32 de F-16 Fighting Falcon care vor veni din Norvegia, primele avioane vor face parte din escadrila care fi înființată în Baza Aeriană 71 Câmpia Turzii. Ulterior, cel mai probabil anul viitor, vor fi livrate și restul aparatelor care vor forma o escadrilă în Baza 57 Aeriană „Mihail Kogălniceanu“. „Ne așteptăm ca a doua escadrilă din dotarea Forțelor Aeriene să înceapă să execute misiunile de la jumătatea anului viitor încolo. După 2025-2026, toate cele trei escadrile vor executa misiuni de pe cele trei baze aeriene“, a declarat, pentru TVR , șeful Statului Major al Forțelor Aeriene, generalul Viorel Pană. În prezent, avioanele F-16 Fighting Falcon al ROAF, respectiv o escadrilă, operează numai de pe Baza 86 Aeriană Borcea.

image

Cum „pensionarea“ vechilor MiG-21 LanceR este ca și realizată, în momentul de față, cea mai mare provocare pentru ROAF este pregătirea personalului navigant, adică trecerea piloților de luptă de pe avioanele sovietice pe F-16 Fighting Falcon, operațiune care poate dura chiar și doi ani. „Cel mai probabil, cei sub 35 de ani vor face trecerea pe F-16, vor fi trimiși în străinătate pentru pregătirea inițială, iar cei peste 35 de ani, acesta este baremul Forțelor Aeriene, vor fi mutați în funcție de doleanțele lor la alte categorii de aviație. La transport, elicoptere sau IAR 99. Cu experiența lor ar fi benefic să ajungă instructori, mai ales pe IAR 99, ca să pregătească inițial viitorii piloți de F-16“, a explicat Dan Moise, fost pilot militar.

Antrenarea piloților costă timp și bani

Trebuie spus că, pentru pregătirea unui pilot de F -16 Fighting Falcon , ROAF se vede obligată să cheltuiască atât bani, dar mai ales timp. Conform standardelor americane pentru exploatarea avioanelor F-16 Fighting Falcon, pentru a fi gata de luptă, piloţii români trebuie să aibă la activ în jur de 200 de ore de zbor pe aceste aparate, în funcţie de tipul de misiune. Mai exact, un pilot are nevoie între 140 şi 180 de ore de zbor pe F-16 Fighting Falcon pentru a fi declarat gata de luptă pe acest aparat, dar unele forţe aeriene aliate au mers chiar mai departe impunând în mod voluntar un cuantum de 200 de ore de zbor pe acest aparat.

image

Apoi, dacă avem în vedere că o oră de zbor cu F-16 Fighting Falcon costă 22.514 dolari, un mic calcul ne arată că, la minimul de ore de zbor, pregătirea unui singur pilot costă peste 3,1 milioane de dolari, iar devizul pentru o escadrilă este de aproximativ 90 de milioane de dolari. De subliniat, suma se referă numai la costurile inițiale de pregătire.

Goana după instructori

În cursul anului trecut, la nivelul conducerii Ministerului Apărării (MApN) s-au purtat mai multe discuții pentru ca piloții români să fie pregătiți în state precum Portugalia, SUA, Germania, însă numărul locurilor în școlile de instruire e limitat mai ales că respectivele națiuni aliate gazdă au propriile programe de pregătire. „Dialogul a vizat proiectul pregătirii în Republica Portugheză a unor piloți și a personalului tehnic de sprijin din Forțele Aeriene Române“, a comunicat MApN după o întâlnire între ministrul Apărării Naționale, Angel Tîlvăr, și șeful Statului Major al Apărării, generalul Daniel Petrescu, cu șeful Statului Major General al Forțelor Armate Portugheze, amiralul António Silva Ribeiro. Trebuie spus că piloții care operează în prezent avioanele F-16 Fighting Falcon de la Baza 86 Aeriană Borcea au trecut printr-un instructaj inițial realizat în Portugalia, țară care ne-a și livrat aeronavele. În plus, o serie de demersuri similare au fost puse în practică de ministrul Angel Tîlvăr și în timpul unei vizite în Regatul Hașemit al Iordaniei. „La sediul Forțelor Aeriene Regale Iordaniene (RJAF), oficialul român a avut o convorbire cu generalul-maior Mohammad Hyasat, comandantul RJAF. În cadrul întrevederilor, a evidențiat deschiderea României cu privire la cooperarea în domeniul forțelor aeriene, inclusiv instruirea şi schimbul de experiență în deservirea şi operarea aeronavelor de tip F16“, au explicat oficialii MApN.

Sursa: adevarul.ro


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”