Piaţa e-commerce din România a depăşit 7 miliarde de euro, anul trecut (procesator plăţi)
Piaţa locală de e-commerce a ajuns, anul trecut, la valoarea de 7 miliarde de euro, în creştere cu 36% faţă de 2019, conform datelor interne şi externe analizate de PayU, liderul pieţei de plăţi online din România.
"Comerţul electronic este unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creştere, iar România nu face excepţie, înregistrând o evoluţie accelerată, pe fondul pandemiei de COVID-19, care în mod normal s-ar fi înregistrat în ani de zile. Această evoluţie a avut un impact direct în creşterea e-commerce-ului şi în accelerarea adopţiei plăţii online cu cardul. Principalii actori care au susţinut această creştere rapidă au fost comercianţii şi cumpărătorii", a declarat Elena Gheorghe, country manager PayU România.
Potrivit unui comunicat al procesatorului de plăţi, transmis luni AGERPRES, românii au optat din ce în ce mai mult pentru plata cu cardul atunci când au achitat online. Astfel, rata de acoperire pentru plăţile online cu cardul a crescut cu 50%, atingând 36% în 2020, cu un maxim raportat de unii comercianţi de peste 50%.
Volumul total procesat de PayU aproape s-a dublat, iar numărul tranzacţiilor procesate a crescut cu 61%, ajungând la 72 de tranzacţii pe minut, în timp ce valoarea medie a unei tranzacţii s-a majorat cu 22%, până la 46 de euro, anul trecut.
"Pentru 2021 estimăm o creştere de 25% a numărului tranzacţiilor online şi ne aşteptăm ca rata de penetrare a plăţii online cu cardul să atingă pragul de 39%", a spus Gheorghe.
De asemenea, categoriile de produse unde au fost înregistrate evoluţii semnificative ale vânzărilor sunt: IT&C (aproximativ 120%), marketplace (circa 150%), fashion (60%), asigurări (50%), home&deco (150%), food (200%) şi utilităţi (+50%).
În plus, facilitatea de plată printr-un singur click a cunoscut un salt anual de 117%, ajungând să reprezinte 38% din totalul plăţilor cu cardul efectuate, în 2020.
La nivel general, în acest an este prognozată o creştere de minimum 15% a pieţei locale de e-commerce, e-tail şi servicii, în linie cu creşterea estimată la nivel global, de 14,3%.
Conform PayU, care citează o analiză a Ecommerce News Europe, segmentul de e-commerce transfrontalier este estimat la 143 miliarde de euro, doar în Europa.
PayU este divizia fintech şi de plăţi online a Prosus, un grup global din domeniul online şi unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie din lume, fiind şi principalul furnizor de servicii de plată online în 50 de pieţe cu creştere accelerată, preocupat de crearea de servicii financiare de ultimă oră adaptate nevoilor a peste 300.000 de comercianţi şi milioane de consumatori.
Prosus, deţinătorul PayU, este listată la Euronext Amsterdam (AEX: PRX) şi la JSE Limited (XJSE: PRX) şi este deţinută de Naspers Ltd.
În România, PayU lucrează cu parteneri precum: Altex.ro, Allianztiriac.ro, eMAG.ro, Eventim.ro, Elefant.ro, Fashiondays.ro, Flanco.ro, NNdirect.ro, olx.ro, PCgarage.ro, tazz.ro, Telekom.ro, Vodafone.ro şi alţii. AGERPRES