Piaţa de fuziuni şi achiziţii a scăzut în primul trimestru din acest an (analiză)

Piaţa de fuziuni şi achiziţii a scăzut în primul trimestru din acest an (analiză)

Piaţa de fuziuni şi achiziţii din România a consemnat o scădere considerabilă în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018, în condiţiile în care valoarea totală a pieţei s-a încadrat între 200 şi 300 milioane de euro, suma incluzând şi tranzacţiile care nu au avut o valoare comunicată, potrivit estimărilor Deloitte.

Pe baza surselor publice, tranzacţiile a căror valoare a fost comunicată au totalizat 120 de milioane de euro.

"Deşi cifrele sugerează o diminuare a activităţii, credem că, în situaţia particulară a acestui început de an, vorbim mai degrabă de o prelungire a proceselor aflate în desfăşurare, care ne aşteptăm să se concretizeze în perioada următoare. Piaţa oferă în continuare oportunităţi atât pentru consultanţi, cât şi pentru proprietarii interesaţi de vânzare. Vedem iniţiative de exit ale unor proprietari de afaceri care vor să beneficieze pe această fereastră de oportunitate şi care credem că se vor finaliza cu succes", a precizat Ioana Filipescu, partener Consultanţă în Fuziuni şi Achiziţii, Deloitte România.

Numărul de tranzacţii monitorizate în primul trimestru a fost de 15, din care numai două au avut valoarea anunţată oficial, potrivit Deloitte.

În context, reprezentanţii companiei au arătat că tendinţa manifestată în ultimii ani de a nu face publică valoarea tranzacţiilor s-a accentuat în acest început de an având în vedere că, în perioada similară din 2018, au fost contabilizate în total 20 de tranzacţii, dintre care şapte au avut valoare anunţată.

Tranzacţiile cu valoare semnificativă în primul trimestru au fost preluarea de către fondul de investiţii MAS Real Estate a unui portofoliu de nouă centre comerciale în Roman, Baia Mare, Slobozia, Focşani, Râmnicu Sărat, Târgu Secuiesc, Făgăraş, Gheorgheni, Sebeş (valoare de 113 milioane de euro); preluarea de către grupul Orbico, unul dintre cei mai mari distribuitori de bunuri de consum din Europa Centrală şi de Est, a Interbrands Marketing & Distribution, unul dintre liderii din România în sectorul de distribuţie (valoare necomunicată); fuziunea dintre subsidiara din Ungaria a grupului eMAG şi Extreme Digital din Ungaria, în urma căreia va rezulta una dintre cele mari companii de e-commerce din Europa Centrală şi de Est; preluarea de către compania Transcendia din SUA a Industrial Mecano Import Export, producător de sisteme şi material de ambalare (valoare necomunicată); achiziţia de către Mega Image a reţelei Zanfir din Vrancea (valoare necomunicată).

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din România şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii SCA, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.500 de profesionişti. AGERPRES


populare
astăzi

1 Informații care dau fiori...

2 ALERTĂ România, condamnată să-i plătească 85 de milioane de euro plus dobânzi fostului proprietar rus al rafinăriei RAFO Onești

3 VIDEO Priviți ce „drăcovenie” au scos americanii din „cutia cu maimuțe”

4 Dau și ceilalți? / O mare navă rusă s-a scufundat în Mediterană după o explozie la sala motoarelor / „Ursa Major” era „strategică” pentru Rusia

5 Băiatul lui Ștefan Bănică Jr. povestește cum a fost bătut și umilit: „Mi-a dat pumni în burtă, apoi se lua de mine: de ce plângi, ești fetiță?”