Petrecerea „Șpriț cu lăutari” din Trenul Regal a fost anulată. „Același tren l-a condus pe Regele Mihai pe ultimul drum“
CFR Călători a anulat călătoria cu Trenul Regal pe ruta București-Sinaia și retur, eveniment care cuprindea o degustare de vinuri, mâncare și muzică lăutărească.
CFR Călători a precizat uni, într-un comunicat, că „nu are nicio implicație sau vreo contribuție în organizarea evenimentului din tren, în timpul circulației Trenului Regal al Societății Feroviare de Turism – SFT CFR SA”.
Trenul poate fi închiriat, contra cost, și că a primit o astfel de solicitare din partea unui beneficiar care „a prezentat toate avizele tehnice de circulație ale trenului, emise de organele abilitate”.
După ce reprezentanții Casei Regale au luat atitudine, CFR Călători a notificat beneficiarul, conform clauzelor contractuale, asupra denunțării unilaterale a contractului.
Petrecerea nu a fost gustată de Casa Regală
Trenul Regal a fost închiriat pentru o petrecere numită „Spriț și lăutari”, chiar de 1 Decembrie, un bilet costând 500 de euro. Toate cele 80 de bilete au fost vândute rapid și includ o călătorie cu trenul București – Sinaia și retur, o degustare de vinuri, mâncare și muzică lăutărească.
„De ziua națională a României, petrecem la rang de artă. O incursiune în timp cu trenul regal, pe ruta București-Sinaia, ce va aminti de zaiafeturile de odinioară”.
Petrecerea nu a fost „gustată” însă de r eprezentanții Casei Regale.
„Cu Trenul Regal au călătorit patru generații ale familiei regale. Începând cu 2008, au fost 14 călătorii care au avut legătură cu familia regală. Trenul i-a condus pe Regele Mihai I și pe Regina-mamă Elena în exil, în zilele de 3-6 ianuarie 1948.
Același tren l-a condus pe ultimul drum pe Regele Mihai la 15 decembrie 2017. Ceea ce se întâmplă acum, o călătorie în scop comercial, reprezintă aproape o blasfemie. Considerăm Trenul Regal un loc sacru, după ce l-a condus pe Regele Mihai pe ultimul drum ”, spune Ion Tucă, director al Casei Majestății Sale, potrivit europalibera.org.
Istoria Trenului Regal
Trenul a fost fabricat în Italia la solicitarea statului român, la uzinile Ernesto Breda/ Construzioni Meccaniche Milano, din 1926 până în 1928. Din păcate, el a fost livrat României și a intrat în serviciul Casei Regale a României la un an după trecerea la cele veșnice a Regelui Ferdinand care, astfel nu s-a putut bucura de el.
Primii zece ani din istoria trenului sunt legați de Regina Maria, de Regele Mihai, de Regina Mamă Elena și, desigur, de Regele Carol al II-lea.
Trenul Regal a fost inițial folosit la realizarea vizitelor de stat din țările vecine, la vizitarea comunităților urbane și rurale.
În anii 1940, Regele Mihai, alături de Regina Elena, a folosit Trenul Regal în foarte multe ocazii.
Trenul este compus din cinci vagoane : vagonul sufragerie, vagonul regelui, vagonul reginei, vagonul invitaților și vagonul casei regelui.
Sursa: adevarul.ro