Peste jumătate dintre români îşi propun să plece în cel puţin două vacanţe pe an (studiu)
Peste jumătate dintre români îşi propun să plece în vacanţă de cel puţin două ori pe an în următorii ani, potrivit unui studiu publicat marţi de o platformă de rezervări hoteliere.
"În ciuda daunelor majore produse de coronavirus industriei turismului, (...) jucătorii din industrie din regiunea Europei Centrale şi de Est se arată optimişti cu privire la perioada următoare. Este un optimism moderat, alimentat de sondajele de opinie efectuate în ultima perioadă în rândul turiştilor din Ungaria, Cehia, Polonia şi România. Aceştia au arătat o disponibilitate crescută de a călători, statisticile prefigurând chiar o creştere a călătoriilor internaţionale în următorii 2-3 ani. Mai mult, conform studiului, 75% dintre români îşi doresc să călătorească mai mult decât în vremurile pre-pandemice în următorii 3-4 ani în destinaţii de peste hotare, peste 50% dintre respondenţi declarând că vor să meargă de cel puţin două ori pe an în vacanţă", se menţionează în comunicatul transmis de Szallas Group, care deţine platforma de rezervări hoteliere Travelminit.ro
Totodată, peste jumătate dintre turiştii chestionaţi au declarat că intenţionează să călătorească în cel puţin una dintre ţările din regiune, menţionând cel mai adesea state precum Ungaria, Croaţia şi Bulgaria.
Analiza evidenţiază şi faptul că aproape toţi turiştii români chestionaţi au declarat că îşi doresc să poată beneficia în continuare de posibilitatea de a-şi anula gratuit călătoria chiar şi după finalul pandemiei. În acelaşi timp, 97% dintre participanţii la studiu au declarat că vor pune în continuare preţ pe măsurile de igienă şi distanţare ce se aplică în unităţile de cazare în care plănuiesc să îşi facă vacanţa, iar 95% ar prefera să îşi poată schimba datele călătoriei fără a achita costuri suplimentare. Preferinţe similare au avut şi turiştii din toate cele patru ţări analizate în cadrul studiului.
În ceea ce priveşte aspectele esenţiale de care turiştii ţin cont atunci când îşi fac rezervările pentru vacanţe în străinătate, acestea sunt locul în care se află unitatea de cazare (distanţa faţă de zona centrală, faţă de mijloacele de transport şi faţă de obiectivele turistice de care sunt interesaţi), preţul per noapte de cazare şi părerile altor oaspeţi cazaţi în locaţie anterior.
În cazul turiştilor români, aceste aspecte rămân aproape în totalitate neschimbate şi în ceea ce priveşte călătoriile interne, în cazul turismului domestic apărând, totuşi, şi discuţia disponibilităţii unui loc de parcare la cazare. În schimb, pentru turiştii din Ungaria, posibilitatea de achiziţionare a unei cazări cu regim de mese de demipensiune se află pe primul loc în procesul decizional de rezervare, cei din Cehia sunt mai interesaţi de serviciile de SPA, parcare şi de posibilitatea de a lua micul dejun în locaţie decât de preţ, în vreme ce polonezii au preferinţe similare cu cele ale românilor.
Pe de altă parte, în prezent doar 26% dintre rezervările efectuate de turiştii români se realizează în mediul online, 40% dintre ei preferând să facă rezervări de cazare la telefon. La polul opus se află Ungaria, unde peste 90% din rezervările interne sunt efectuate prin canale digitale, în vreme ce procentul de rezervări online din Croaţia este de 65%, cel din Cehia este de 60%, iar în Polonia 54% din rezervări sunt online.
Din 2017, compania Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători pe piaţa rezervărilor hoteliere din România. Portofoliul Travelminit conţine 7.500 de unităţi de cazare din România - hoteluri, pensiuni, apartamente. Compania este lider pe piaţa rezervărilor cu carduri de vacanţă. Din 2020, Travelminit face parte din Szallas Group, care are în portofoliu 6 platforme majore în centrul şi estul Europei (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croaţia), cu vânzări de peste 150 milioane de euro şi cu peste 350 de angajaţi. AGERPRES