Peste jumătate dintre cumpărătorii de îmbrăcăminte şi încălţăminte achiziţionează produsele din magazine (studiu)
Peste jumătate (57%) dintre cumpărătorii de articole de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii le-au achiziţionat în luna septembrie doar din magazinele fizice, potrivit unui studiu publicat joi de MKOR Consulting.
Conform Fashion Consumer Trends.Live, în septembrie doar 2 din 10 consumatori (21%) au ales să cumpere astfel de articole exclusiv din mediul online, iar alţi 22% dintre consumatori au cumpărat articole de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii, atât din magazine, cât şi din mediul online.
Din cei care au cumpărat aceste articole din magazine, 48% au făcut achiziţiile din magazinele specializate din mall-uri.
Pe de altă parte, 71% dintre cumpărători au achiziţionat articole de îmbrăcăminte, iar 41% au cumpărat încălţăminte. Dintre cumpărătorii de încălţăminte, 30% au făcut achiziţiile în mediul online.
Media coşului de cumpărături este mai mare în mediul online (314 lei/achiziţie) comparativ cu bugetul cheltuit în magazinele fizice (282 lei/achiziţie).
În ceea ce priveşte mărcile sau magazinele alese, clasamentul achiziţiilor de îmbrăcăminte este condus de H&M, iar cel de încălţăminte este condus de Deichmann.
Fondatoarea MKOR Consulting, Corina Cimpoca, a subliniat că românii continuă să aibă apetenţă pentru cumpărăturile din magazine, în ciuda restricţiilor impuse de pandemie.
"Remarcăm o apetenţă a românilor de a cumpăra din mediul offline, în ciuda restricţiilor impuse de pandemie. Vom continua să urmărim schimbările din piaţă şi în lunile următoare, pentru a vedea cum impactează creşterea numărului de cazuri de COVID-19 comportamentele de cumpărare. De altfel, chiar acesta este gândul cu care am pornit primul studiu în timp real din România: să oferim un instrument pentru decizii strategice, care reflectă schimbările din piaţă, în timp ce au loc", a precizat reprezentanta companiei de cercetare a pieţei.
Studiul Consumer Trends.Live este realizat lunar pe eşantioane reprezentative naţional, pe criterii de gen, vârstă şi regiune, de minim 400 de respondenţi.
Studiul monitorizează 7 sectoare diferite, de la începutul anului 2021: Fashion, Beauty & Care, Bijuterii & Ceasuri, IT&C, Electronice & Electrocasnice, Mobilier & Decoraţiuni, DIY. AGERPRES