Pentru prima oară, de la Revoluție încoace, România a dat în folosință peste 200 de km de autostradă într-un singur an
Record istoric în construcția de autostrăzi și drumuri expres în România. Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor anunță joi, 19 decembrie, că în 2024 au fost deschiși traficului și că se vor deschide până la sfârșitul anului peste 200 km de autostradă și drum expres, un record simbolic ce demonstrează un progres semnificativ în infrastructura rutieră a țării.
Scrioșteanu a scos în evidență realizarea acestui obiectiv ambițios și a subliniat că trendul ascendent va continua în anii următori, cu previziuni care indică peste 250 km dați în trafic anual.
„Previziunile pe următorii ani sunt din ce în ce mai bune, iar, așa cum spuneam încă din 2021, vom depăși chiar și 250 km dați în trafic, în fiecare dintre anii următori”, a scris pe pagina sa de Facebook, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.
Potrivit lui Scrioșteanu, principalele segmente de autostrăzi și drumuri expres date în trafic anul acesta sunt:
-Autostrada Bucureștiului A0 - Lotul 1 Sud: 17 km
-Autostrada Bucureștiului A0 - Lotul 2 Sud: 6 km
-Autostrada Bucureștiului A0 - Lotul 2 Nord: 9,5 km
-Autostrada Bucureștiului A0 - Lotul 3 Nord: 2,3 km
-Autostrada Sibiu - Pitești A1 - Secțiunea 5 Curtea de Argeș - Pitești: 16 km
-Autostrada Buzău - Focșani A7 Lotul 1 Buzău - Vadu Pașii: 1,5 km
-Autostrada Buzău - Focșani A7 Lotul 2 Vadu Pașii - Râmnicu Sărat: 31 km
-Autostrada Buzău - Focșani A7 Lotul 4 Mândrești Munteni - Focșani Nord: 11 km
-Drum Expres de legătură Centura Oradea - Autostrada A3 (Biharia): 13 km
-Drumul Expres Craiova - Pitești, Tronsonul 1 Craiova - Robănești: 17,7 km
-Drumul Expres Craiova - Pitești, Tronsonul 4 Colonești - Pitești (A1): 19 Km
-Autostrada Buzău - Focșani A7 Lotul 3 Râmnicu Sărat - Mândrești Munteni: 36 km (20 Decembrie)
-Autostrada Ploiești - Buzău A7 Lotul 1 Dumbrava (A3) - Mizil: 21 km (23-24 Decembrie).
El a mai scos în evidență că această realizare este rezultatul unui efort început în anul 2020.
„Am demonstrat că se poate. Scrie istorie, împreună, pentru infrastructura din România!,” a mai scris Scrioșteanu.