
Pasiunea pentru mașini și divertismentul digital: analiza tendințelor online emergente în 2025
Industria auto continuă să se extindă, numărul mașinilor vândute anual cifrându-se la 77.18 milioane de unități în 2024, pentru 2025 preconizându-se vânzarea a peste 79.1 milioane de unități. În următorii ani, cifra vânzărilor se va menține în jurul acestei valori, conform Statista, la 78.3 milioane de unități.
Valoarea pieței auto se ridică la 2.26 trilioane de dolari în 2024, în 2025 urmând să crească până la 2.34 trilioane de dolari, un trend care se va menține constant în următorii cinci ani, atunci când valoarea acestei industrii va ajunge la 2.35 trilioane de dolari. În 2025, printre tendințele digitale internaționale se numără dezvoltarea vehiculelor autonome și creșterea nivelului de utilizare a Inteligenței Artificiale în industria auto.
Automobilele moderne dispun de conexiuni Bluetooth, de dispozitive și sisteme digitale de muzică și streaming video, precum și de GPS și conexiuni la internet mobil, dar și alte faciilitati care valorifică interesul omului modern pentru divertismentul digital. Poți să joci atunci când aștepți cu mașina pe cineva pe platformele online iGaming, precum cele evaluate de cazinouriinternationale, poți interacționa pe rețelele de social media și multe altele din propriul autovehicul.
Mașina a devenit un centru de divertisment pentru cei care sunt pasionați, pe care o pot transforma după cum doresc pentru a le oferi cele mai bune modalități de distracție atunci când călătoresc. Oare cum care sunt trendurile privind divertismentul digital în 2025 și cum vor evolua mașinile în următorii zece ani?
Automobilul modern - stația de divertisment digital pentru șoferii viitorului?
În 2025 autovehiculele cu nivel de autonomie 3 încep să se contureze drept soluția viitorului pe piața auto, procentul de creștere al acestora fiind de 1% începând cu 2025 și până în 2027, conform Statista și de 2% în anii următori. În ceea ce privește autovehiculele cu nivel de autonomie 2, procentul de creștere este cuprins între 30% și 37% în următorii cinci ani, pe fondul descreșterii producerii de mașini cu nivelul de autonomie 1 (de la 75% la 58% în următorii 5 ani).
Până în 2030, valoarea vânzărilor automobilelor autonome se va cifra la 60 de miliarde de dolari, acest lucru datorându-se implementării de sisteme de navigație bazate pe Inteligența Artificială și pe senzori care permit deplasarea fără un șofer. Grație AI-ului, automobilele vor putea să cartografieze rutele, să planifice modulul de utilizare a combustibilului, să reducă la minim timpii de nefuncționare și să conceapă rute de deplsare eficiente și sigure pentru pasageri.
Centrele "infotainment" vor fi instalate pe toate automobilele, acestea fiind prevăzute cu comenzi cu recunoaștere vocală, ceea ce le va permite utilizatorilor să acceseze și să selecteze stațiile radio, cât și sistemul de redare audi-video al automobilului, precum și comenzile mașinii, serviciile auto care sunt conectate în mod direct cu producătorul autovehiculului, precum și hărțile de navigație.
Cu ajutorul tehnologiei IoT, automobilele vor avea capacitatea de a monitoriza atât performanța vehicului, cât și de a-i oferi șoferului și pasagerilor posibilitatea de a plasa comenzi casei inteligente și obiectelor din aceasta, realizându-se o extindere a conceptului de casă extinsă, în care să fie inclus și automobilul. În plus, autovehicului va avea posibilitatea de a monitoriza stilul de șofat al conducătorului auto și preferințele acestuia, pentru a-i oferi o experiență de șofat individualizată.
Mașinile viitorului vor deveni ele însele o sursă de divertisment pentru pasageri și șofer, acestea având capacitatea de a parcurge curse prestabilite în baza preferințelor acestora, de a partja informații cu alte automobile inteligente și de a crea profiluri digitale pentru aceștia. Chiar și magazinele auto se adaptează așteptărilor clienților moderni, aceștia având posibilitatea de a accesa interiorul unei mașini ori de a efectua un test-drive prin intermediul căștilor și ochelarilor VR.
Industria auto, atât la nivel de automobile, cât și de conducători auto și pasageri se transformă, printre trenduri numărându-se creșterea nivelului de autonomie, transformarea autovehiculelor în stații de divertisment digital și surse de distracție în siguranță în timpul călătoriilor pe drumurile din întreaga lume.